فرصت دولت به خودروسازان برای ارتقای سطح کیفی محصولات

فرصت دولت به خودروسازان برای ارتقای سطح کیفی محصولات

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور به خودروسازان داخلی فرصت داده تا بر افزایش سطح کمی و کیفی خودروها بیفزایند، در غیر این شرایط اجازه ورود خودروهای خارجی به کشور صادر می‌شود.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش بزرگی از سنگ آهن کشور به شکل خام به بازارهای جهانی عرضه می‌‍شود، اظهار کرد: این مسئله به نوعی سبب اشتغالزایی برای خارجی‌ها می‌شود، در حالیکه جوانان بسیاری در کشور بیکار و به دنبال شغل هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر قیمت سنگ آهن به شکل یک چهارم قیمت جهانی آن به شرکت‌های داخلی عرضه می‌شود، گفت: این یک رانت بزرگ است که سود ناشی از آن به دو شرکت بزرگ شبه دولتی می‌رسد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه رئیس جمهور نیز خواهان برخورد با هرگونه رانت و رانت‌خواری در حوزه صنعت و معدن کشور شده است، افزود: رئیس جمهور در نشست اخیر خود با تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی به مناسبت روز صنعت و معدن، بر آزادسازی قیمت سنگ آهن تاکید کرد و خواهان پایان بخشیدن به هرگونه رانت و رانت‌خواری در این حوزه شد.

حسن‌پور با بیان اینکه این سخنان رئیس جمهور بر بسیاری از بن بست‌های موجود در حوزه خط تولید و صنعت کشور پایان بخشید، تصریح کرد:  روحانی در این نشست بسیار بی‌پرده بر مشکلات موجود در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بخش اعظم سنگ آهن کشور از معادن گل گهر سیرجان، چادرملوی یزد و زرند تامین می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه بیشتر این مواد معدنی به شکل خام به بازارهای جهانی عرضه و یا به قیمت یک چهارم قیمت‌های جهانی به دو شرکت شبه دولتی داخلی فروخته می‌شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه صنعت می‌تواند در بحث اشتغالزایی بسیار راه‌گشا باشد، گفت: در حال حاضر رئیس جمهور خواهان کیفی سازی خودروهای داخلی است و در دیدارهای خود با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان همواره بر سطح کیفی و کمی خودروها تاکید دارد.

حسن‌پور از ضرب‌العجل رئیس جمهور به خودروسازان درباره افزایش کیفیت خودروهای داخلی و رقابت، خبر داد و افزود: این برای نخستین بار است که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور با صراحت از حقوق مردم این چنین دفاع می‌کند و خواهان رقابتی شدن صنعت خودروهای خارجی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رئیس جمهور به خودروسازان داخلی فرصت داده تا بر افزایش سطح کمی و کیفی خودروها بیفزایند، در غیر این شرایط اجازه ورود خودروهای خارجی به کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon