ورشکستگی صنایع پایین دستی با محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد

ورشکستگی صنایع پایین دستی با محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد

خبرگزاری تسنیم:رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنعت پلاستیک با بیان اینکه محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد در نهایت ورشکستگی کارخانجات تولیدی صنایع پایین دستی را به دنبال خواهدداشت،گفت: مسئولان باید در این رابطه تدبیر مناسبی را انجام دهند.

نصرالله رضا زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این مطلب که از امروز بنا به دستور خسروتاج معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت محاسبه شده محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد خواهد بود، اظهارداشت: این موضوع باعث شده تا منافع شرکت‌های پتروشیمی بیش از صنایع پایین دستی مورد نظر مسئولان قرارگیرد و همین امر در نهایت مشکلات زیادی را برای انواع تولیدکنندگان به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم مذکور باعث می شود تا قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا با رشد 30 درصدی روبه رو شود، افزود: این امر در نهایت قیمت تمام شده تولیدات وابسته با محصولات پتروشیمی را در حاشیه بازار با افزایش 50 درصدی قیمت ها  مواجهه  می‌سازد.

 رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنعت پلاستیک اضافه کرد: اگر مسئولان در این رابطه تصمیم مناسبی را اتخاذ ننمایند محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی براساس ارز آزاد در نهایت ورشکستگی کارخانجات تولیدی صنایع پایین دستی  و هجوم کالاهای وارداتی چینی به کشور را به دنبال خواهد داشت.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه