نهایی شدن لغو تحریم شرکت ملی نفتکش با عدم اعتراض اتحادیه اروپا

نهایی شدن لغو تحریم شرکت ملی نفتکش با عدم اعتراض اتحادیه اروپا

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تأیید خبر لغو تحریم‌های این شرکت از سوی اتحادیه اروپاگفت: به‌موجب حکم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا تحریم‌های این شرکت که از سوی اتحادیه اروپا اعمال شده بود، لغو شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، علی‌اکبر صفایی اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش در سال 2012 در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت که پس از یک سال و اندی تلاش این شرکت برای اثبات نادرست بودن علل تحریم‌های کمیسیون اروپا، خوشبختانه دلایل حقوقی ما پس از برگزاری چندین جلسه مورد تأیید دادگاه عمومی اتحادیه اروپا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پی این اقدامات، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه، 12 تیرماه، به‌نفع شرکت ملی نفتکش رأی داد و تحریم‌ اعمال شده از سوی کمیسیون اروپا علیه این شرکت را به‌دلیل نبود ادله کافی، لغوشده اعلام کرد.

به‌گفته صفایی، اگر کمیسیون اروپا تا دو ماه نسبت به این رأی اعتراض نکند، شرکت ملی نفتکش ایران از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا به‌طور کامل خارج خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش درباره نتیجه لغو تحریم‌های شرکت ملی نفتکش نیز افزود: این شرکت در زمان تحریم‌ها و در مقطعی که کشتی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌ها تردد به آب‌های کشور را متوقف کردند، در راستای وظیفه ملی خود، توان و ناوگان خود را با تمام ظرفیت در خدمت صادرات  نفت کشور قرار داد و توانست نفت صادراتی کشور را  به‌رغم تحریم‌های گسترده ناعادلانه، بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای به مقاصد مورد نظر برساند.

صفایی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و گشایشی که در فضای بین المللی ایجاد شد و با توافق ژنو، برنامه ریزی‌های لازم برای توانمندسازی شرکت ملی نفتکش ایران و بازگشت به بازارهای بین المللی در دستور قرار گرفت که امیدواریم با لغو همه تحریم‌ها شاهد حضور دوباره ناوگان نفتکش ایران در بازارهای اروپا باشیم.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم قطعاً نیازمند زمان است، گفت: تا بازگشت به این بازار درخواست ما از دولت استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان نفتکش است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه بر اثر تحریم‌ها و بدهی‌های گذشته لطمات زیادی به این شرکت وارد شده است، اظهار داشت: ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران یک ظرفیت ملی و متعلق به بازنشستگان کشور است که برای ادامه راه، نیازمند حمایت ملی است.

صفایی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران به‌عنوان یک شرکت خصوصی پس از سالها سختی در مسیر سودآوری قرار گرفته است، این شرکت را از شرکت‌های طراز اول جهان در بخش حمل و نقل دریایی مواد نفتی اعلام کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه