تفاهم‌نامه ریلی ایران و ترکیه منعقد شده است

تفاهم‌نامه ریلی ایران و ترکیه منعقد شده است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه ماکو گفت: در آخرین سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه تفاهم نامه ریلی جلفا، ماکو و ترکیه که از ضرورت های پیشرفت اقتصادی منطقه است بسته شد.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان ماکو همگرایی و تعامل میان مسئولان از جمله نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه وجود دارد.

وی گفت: دفتر امام جمعه در ماکو تلاش می کند تا مرکز وحدت و همگرایی بوده و سبب پیشرفت و تعالی روز افزون این شهر مهم و اقتصادی کشور باشد.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: ماکو به عنوان پیشانی و ویترین ایران به شمار می رود و از آنجایی که بزرگترین مرز زمینی کشور متعلق به شهرستان ماکو است بنابراین لازم است مسئولان دولت توجه ویژه ای به این شهر داشته باشند.

وی افزود: این شهرستان به سبب داشتن منطقه آزاد از ظرفیت زیر ساختی بالقوه اقتصادی برخوردار است ولی تا کنون آنچنان که باید مورد توجه دولت واقع نشده است.

ساخت راه ترانزیتی ماکو در اولویت است

رنجبری گفت: شکر خدا در سال اخیر تحولات اقتصادی در این منطقه آغاز شده و امید است با توجه ویژه به زیرساخت های ابتدایی آن که راه ها از جمله آنهاست بهره مورد نظر از حوزه اقتصاد و تجارت در این منطقه برده شود.

امام جمعه ماکو بیان کرد: از آنجایی که این شهرستان فاصله زیادی با مرکز استان دارد کم توجهی هایی در مورد راه ترانزیتی و بین المللی آن صورت گرفته و شایسته یک شهر اقتصادی نیست که از اینگونه راه ارتباطی که متعلق به 40 سال پیش است برخوردار باشد.

عقد تفاهم نامه ریلی ایران و ترکیه

وی اظهار کرد: جای امیدواری است که به منظور بهبودی وضعیت اقتصادی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو فرودگاه این منطقه احداث می شود.

رنجبری زیرساخت ریلی ماکو را از دیگر ضرورت های پیشرفت اقتصادی این منطقه خواند و گفت: در سفری که رئیس جمهور کشورمان به ترکیه داشت تفاهم نامه ریلی راه آهن امضا شده که بر این اساس خطوط  ریلی با گذر از جلفا، ماکو و ترکیه سبب ایجاد تحول بزرگ اقتصادی در این منطقه می شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon