اتمام فعالیت کارگروه بررسی مکان نمایشگاه کتاب تهران و ارائه گزارش به وزیر ارشاد

اتمام فعالیت کارگروه بررسی مکان نمایشگاه کتاب تهران و ارائه گزارش به وزیر ارشاد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با بیان این مطلب که هنوز زمان برگزاری نمایشگاه کتاب مشخص نشده است،‌ از اتمام فعالیت کارگروه بررسی مکان نمایشگاه کتاب تهران و ارائه گزارش به وزیر ارشاد و معاون فرهنگی خبر داد.

امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان این مطلب که هنوز تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مشخص نیست‌، اخبار تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب را غیرواقعی خواند و گفت:‌ زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قطعا در اردیبهشت ماه است،‌ گزینه‌ای مطرح بود که نمایشگاه به هفته کتاب موکول شود که این بحث اصلا جدی نیست. ما تنها باید زمان نمایشگاه را اندکی تغییر دهیم چرا که اگر محل دائمی نمایشگاه‌های تهران به عنوان محل برگزاری نمایشگاه کتاب سال 94 انتخاب شود،‌ از تاریخ 15 تا 20 اردیبهشت ماه نمایشگاه نفت در این مکان برگزار می‌شود،‌ بنابراین ما باید نمایشگاه کتاب را یا پس از نمایشگاه نفت و یا قبل از آن برگزار کنیم.

وی ادامه داد:‌ زمان دقیق برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را نیز شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تعیین می‌کند که این شورا تاریخ دقیق انتخاب نکرده است. ظرف روزهای آینده تاریخ برگزاری نمایشگاه مشخص می‌شود.

شهرام‌نیا هم‌چنین از اتمام کار کارگروه بررسی محل دائمی نمایشگاه‌های تهران به منظور برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت:‌ هفته گذشته در ادامه بررسی‌هایی که کارشناسان این کارگروه داشتند‌، از محل دائمی نمایشگاه‌های تهران بازدیدی داشته و جلسه‌ای با مسئولان نمایشگاه برگزار کردیم. ما برای برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 94 سه گزینه پیش رو داشتیم،‌ گزینه نخست، شهرآفتاب بود که پیش از این در خرداد ماه به دلیل محدود بودن فضای آماده بهره‌برداری  منتفی شده بود.

وی ادامه داد:‌ گزینه دوم مکان دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی است،‌ که دو تا چالش مهم در این زمینه وجود دارد یکی اینکه نمایشگاه نفت است از 15 تا 20 اردیبهشت ماه در آن برپاست و ممکن است زمان نمایشگاه کتاب چند روزی جا به جا شود، و دوم مبحث جدی ترافیک آن محدوده است. سومین گزینه نیز مصلی تهران بود که مجموعه‌ای از معایب و مزایای دیگر داشت. واقعیت این است که ما بین این دو گزینه یعنی مصلی و محل دائمی نمایشگاه‌ها باید یکی را انتخاب کنیم.

شهرام‌نیا افزود: مصلی تهران به دلیل در دسترس بودن ایستگاه‌های مترو مشکلات ترافیکی اندکی دارد،‌ اما مشکلات جدی به جهت امکانات رفاهی،‌ نبود تهویه برای ناشران و ... وجود دارد که این مشکلات در محل دائمی نمایشگاه‌ها به حداقل می‌رسد.

وی گفت:‌ نتایج تمام بررسی‌ها و مشکلات موجود را در گزارشی به معاون فرهنگی و وزیر ارشاد ارائه کرده‌ایم و اکنون منتظر اعلام نتیجه هستیم. در این گزارش از طرف کمیته پیشنهاداتی برای حل مشکلات ترافیکی ارائه شده است.برای نمونه  قرار دادن روگذر و زیرگذر‌، همکاری نیروی انتظامی و شهرداری از جمله این پیشنهادات است‌. اگر قرار بر این باشد که در محل دائمی نمایشگاه‌ها، نمایشگاه برگزار کنیم،‌ باید کارگروهی از همه نهادهای همکار تشکیل شده تا به زمینه‌سازی مناسب بپردازند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران