متوسط قیمت گاز مجتمع های پتروشیمی کاهش یافت

متوسط قیمت گاز مجتمع های پتروشیمی کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: دولت نرخ گاز برای مصارف خوراک واحدهای پتروشیمی ها را ۳۴۴۵ ریال و نرخ گاز برای دیگر مصارف واحدهای پتروشیمی را ۱۳۲۰ ریال تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ بر اساس مصوبه هیئت وزیران قیمت متوسط گاز مجتمع های پتروشیمی از 2650 ریال به 2020 ریال در هر متر مکعب کاهش می یابد.
این کاهش ٢٤ درصدی در اجرای مفاد قانون بودجه سال ٩٣ و همچنین با هدف تقویت بازار سرمایه و حمایت از تولید داخل، قیمت متوسط گاز طبیعی مجتمع‌های پتروشیمی اجرا می شود.
همچنین هیئت وزیران تصویب کرد: در مجتمع های پتروشیمی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی و پتروشیمی که به دلیل سامانه درونی شرکتهای خریدار گاز طبیعی سنجش جداگانه میزان مصارف خوراک و سوخت ممکن نیست نسبت سوخت و خوراک مصرفی در هر مورد بر اساس اعلام وزارت نفت تعیین و جهت انجام محاسبات و صدور صورتحساب به شرکت ملی گاز ایران ابلاغ می شود.
بر اساس این گزارش؛ نرخ های جدید برای واحدهای پتروشیمی از ابتدای سال 93 محاسبه خواهد شد.

* تکلیف شرکت ملی گاز
از سوی دیگر با تصمیم دولت همچنین شرکت ملی گاز ایران مکلف شد به ازای هرمترمکعب گاز فروخته شده در داخل کشور(بدون احتساب گاز مصرفی نیروگاه ها) معادل 892 ریال به حسابی که توسط خزانه افتتاح می شود واریز کند. بر اساس مصوبه 835 مورخ 16 فروردین 1393 هیئت وزیران این نرخ به ازای هر مترمکعب 977 ریال بود.
این مصوبه در تاریخ 14 تیرماه 1393 ازسوی معاون اول رئیس جمهوری به وزارت نفت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ شده است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه