حمایت آیت الله سبحانی از تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین


حمایت آیت الله سبحانی از تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سبحانی گفت: مجلس اخیرا قانونی در ممنوعیت سقط جنین تصویب کرده است و سقط جنین یک گونه آدم کشی است و نباید آدم کشی در کشور اسلامی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به میل های انسان اظهار کرد: انسان چهار میل دارد که از جمله این میل ها، میل به نیکی، میل به آگاهی، میل به زیبایی و میل خداوند است، خداوند به عبادت بنده هایش نیاز ندارد، ولی آنها هر وقت که به مشکلی برمیخورند، به یاد خدا می افتند و بعد از رفع مشکل شان، دوباره خدا را فراموش می کنند.

مفسر قرآن کریم، برترین زنان عالم را چهار زن دانست و افزود: این چهار زن خدیجه، زهرا، مریم و آسیه هستند، آسیه زندگی در قصرهای رویایی را رها کرد و ایمان آورد، خدیجه ثروتمند ترین زن قریش بود وخواستگاران بسیاری داشت، اما همه ی این خواستگاران را رد کرد، اما حضرت خدیجه (س) در اولین جلسه خواستگاری به حضرت محمد (ص) جواب مثبت داد، چون او به دنبال زندگی با مرد کامل بود.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) در عقد تجارت شان با پیامبر (ص)، به صداقت و امین بودن ایشان آگاه شده بود، اما این زن ثروتمند قریش سه سال را در کنار پیامبر (ص) در شعب ابی طالب در شرایط بسیار سختی زندگی کرد.

استاد عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به ناراحتی پیامبر (ص) از رحلت حضرت خدیجه (س) گفت: پیامبر سال رحلت حضرت خدیجه (س) را عام الحزن نامید، حضرت خدیجه (س) اولین کسی بود که به نبوت پیامبر (ص) ایمان آورد و این زن بزرگوار در خانه به پیامبر (ص) دلداری می داد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به قانون ممنوعیت سقط جنین اظهار کرد: مجلس اخیرا قانونی را تصویب کرده است که براساس آن سقط جنین ممنوع است،  سقط جنین یک گونه آدم کشی است و نباید آدم کشی در کشور اسلامی وجود داشته باشد، اما اخیرا معاون امور زنان ریس جمهور در صحبتی گفته است که دیگر با با بگیر و ببند، نمی توان برخورد کرد و  باید با کار فرهنگی ، عدم سقط جنین را نهادینه کرد.

آیت الله سبحانی سخنان معاون امور زنان رئیس جمهور را اشتباه دانست و افزود: در تمام جامعه ها برای گناه، جریمه وجود دارد، اگر قرار بر این باشد که تنها با کار فرهنگی کشور را اداره کرد، باید ابتدا جرایم رانندگی هم برداشته شود، اما می بینیم که در تمامی کشورها جرایم رانندگی وجود دارد و با آن برخورد سخت صورت می گیرد، تربیت جامعه خوب است، اما کافی نیست و همیشه عده ای قوانین را رعایت نمی کنند که باید با آن ها برخورد شود، همچنین مناسب نیست که معاون رئیس جمهور از کلمانی همچون بگیرو ببند، داغ و درفش را در خصوص چنین مسئله ای استفاده کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon