رموز استجابت دعا از نگاه آیت‌الله ناصری

رموز استجابت دعا از نگاه آیت‌الله ناصری

خبرگزاری تسنیم: استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: دعا بر اساس روایات, بهترین عبادت برای انسان بوده و برای استجابت خود دارای رموز بسیاری بوده که باید به آن توجه کرد و از آن در طول دوران زندگی بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله محمد ناصری شامگاه سه‌شنبه در سلسله دروس اخلاق در ماه مبارک رمضان به رمزهای استجابت دعای انسان اشاره و اظهار‌ کرد: برای استجابت دعا باید خودمان را در محضر حضرت حق به صورت خاشع و مقصر ببینیم و تمام توجه ما به خداوند باشد.

وی با بیان اینکه انسان خود را همیشه در محضر خدا می‌بیند، تصریح کرد: باید معتقد به حضور در محضر خدا باشیم و ادب حضور را رعایت و خود را گدای خدا بدانیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: انسان غافل با وجود اینکه غرق در نعمت خدا بوده اما طلبکار خدا و نمک شناس نیست که این برای بنده زشت و زمینه ساز استجابت دعای انسان نیست.

وی با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) گفت: بهترین عبادت گدایی درب خانه خداست و انسان برای دنیا، آخرت و رفع تمامی مشکلات و برآورده شدن حاجات باید درب خانه خدا گدایی کند و به هرچیز علاقه‌مند است از خداوند متعال بخواهد.

آیت الله ناصری اقامه نماز را بهترین فرصت برای استجابت دعا برشمرد، و گفت: انسان پس از هر نماز 2 دعای مستجاب دارد و از این فرصت برای دعا و ذکر استفاده کنند و نباید سریع از نماز فرار کند بلکه باید اندکی تامل و دعا کند که خیر دنیا و آخرت برای انسان دارد.

وی افزود: انسان در حالی که سلامت جسمی و دور از بلا است برای سلامت و دوری از مشکلات دعا کند تا اینکه از مشکلات و بلاها دور باشد و همیشه در امان باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon