آخرین خبرها از تجمیع حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)

آخرین خبرها از تجمیع حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)

خبرگزاری تسنیم: مهندس پلارک رئیس بازسازی ستاد عتبات عالیات در برنامه کوی محبت خبر داد: تجمیع و یکسان سازی دو حرم امام حسین و حضرت ابوالفضل (علیهم السلام) را در طرح توسعه خواهیم داشت و یک فضای زیارت طرح جامع طراحی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ویژه برنامه «کوی محبت» برای ماه مبارک رمضان شب گذشته از نجف اشرف و از صحن حضرت زهرا (س) با اجرای سید مصطفی موسوی پخش شد.

در بخشی از ویژه برنامه «کوی محبت» گزارشی از وضعیت توسعه حرم حضرت سید الشهداء با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات پخش شد.

در بخش‌هایی از این گزارش،  پلارک درباره وضعیت توسعه حرم امام حسین (ع) گفت: اگرچه برخی از فعالیت‌های توسعه حرم‌های عتباب عالیات موازی با یکدیگر جلو می روند اما طرح توسعه حرم سید الشهدا به عنوان گام دوم  بعد از توسعه حرم‌ امام علی (ع) انجام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: تجمیع و یکسان سازی دو حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع)  را در طرح توسعه خواهیم داشت. یک فضای زیارت طرح جامع طراحی کردیم البته برای انجام تمام و کمال این طرح مشکلات زیادی داشتیم. شعاع دویست متری از نقطه مرکزی و بین الحرمین مد نظر ما بود که مذاکرات مفصلی با مقامات محلی  داشتیم. آن‌ها را مجاب کردیم و این طرح تصویب شد. در این طرح آمده است که ظرف صد سال آینده هرگونه ساخت و ساز در اطراف حرم باید با مجوز تولیت‌ها صورت گیرد.

پلارک تاکید کرد: ممکن است اجازه ساخت و ساز به افراد داده شود اما با فاصله‌ای دورتر از طرح جامع و اگر در طرح یا اطراف آن باشد، تعهد می‌دهند که  بدون ادعا هر زمان که تولیت حرم‌ها لازم بداند تخریب کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد:  طرح جامع در فواصل دویست متری حضرت عباس (ع) و حضرت سید الشهدا (ع) است.  فاز بندی کردیم چهار سهم حرم حضرت عباس (ع) تا نیمه فضای  بین الحرمین و چهار سهم حرم حضرت سید الشهداء تا نیمه فضای بین الحرمین خواهد بود. دو سهم از حرم حضرت عباس شروع شده  است. یک سهم از حرم سید الشهدا (ع) نیز آغاز شده است. طراحی اجرایی صحن به اتمام رسیده است.

در برنامه شب گذشته نماهنگ های مختلفی به مناسبت وفات حضرت خدیجه پخش شد و در انتهای برنامه سید مصطفی موسوی تاکید کرد به دلیل شرایط عراق و مشکلات فنی در پخش برنامه ممکن است تغییراتی در برنامه حاصل شود .

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران