تولیدکنندگان داخلی بازی‌های رایانه‌ای به دنبال بازار خارجی

تولیدکنندگان داخلی بازی‌های رایانه‌ای به دنبال بازار خارجی

خبرگزاری تسنیم: یک تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به مشکلات موجود در حوزه ساخت بازی‌های رایانه‌ای گفت: تولیدکنندگان داخلی بازی‌های رایانه‌ای به دنبال بازار خارجی برای تولیدات خود هستند.

آریا اسرافیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص مشکلات موجود در مسیر تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور، اظهار داشت: چند مسئله مهم در این زمینه، نبود اعتبارات لازم، محدویت‌های فنی ــ تکنولوژیکی و کمبود تجربه و تخصص است، چرا که این صنعت در کشور ما نوپاست و در صورت وجود بودجه لازم، تخصص و تجربه کافی نیست.

وی ادامه داد: مشکل دیگر شبکه ضعیف توزیع بازی‌های رایانه‌ای است و تولیدکننده در صورت تولید یک محصول قوی، نمی‌داند چطور آن را به دست مخاطب برساند و اینجا دیگر بحث کیفی و مسائل بازی مطرح نیست. متاسفانه تعدادی از ناشران بازی‌ها، فقط تمایل به توزیع بازی‌های رایانه‌ای خارجی دارند که برای آن هزینه‌ای نمی‌پردازند و بازار پرفروش‌تری دارد اما این موضوع به بازار بازی‌های داخلی ضربه می‌زند.

این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای افزود: مسئله دیگر این است که به طور مثال در یک بازی رایانه‌ای خارجی مسئله‌ای فرهنگی که به ضرر کشور است، مطرح می‌ شود اما آنقدر در مورد آن انتقاد شکل می‌گیرد که در واقع ناخواسته برای آن تبلیغ می‌شود و عملاً نوجوانان را تحریک به خرید آن می‌کند اما برای بازی‌های ساخت داخل در همین حد انتقاد هم تبلیغ نمی‌شود.

وی همچنین در خصوص دلایل جذابیت بازی‌های خارجی،‌گفت:‌ هیچ کس نمی‌تواند کیفیت بالای بازی‌های خارجی را انکار کند اما نبود قانون کپی‌رایت، کنترل خاص در این حوزه و قیمت کم بازی‌های خارجی می‌تواند از دلایل این موضوع  باشد.

اسرافیلیان با اشاره به دو مدل ساخت بازی‌های رایانه‌ای گفت:‌ بازی‌های رایانه‌ای در دو مدل مستقل و تجاری ساخته می‌شوند؛ در مدل مستقل بازی‌های در تیم‌های کوچک با هزینه پایین و خلاقیت بالا تولید می‌شوند که در کشور ما بیش‌تر به این شیوه است اما در مدل تجاری کمپانی‌های بزرگ با بودجه‌های کلان پشت بازی‌سازی هستند که عملاً امکان رقابت را برای ما به صفر می‌رساند.

وی در پایان گفت: وضعیت بودجه و هزینه در باز‌سازی کشور به گونه‌ای است که تولیدکنندگان بیش‌تر به فکر بازار خارجی برای محصولند چرا که در برخی موارد حتی سرمایه اولیه نیز به آن‌ها بازنمی‌گردد و اگر به این صورت ادامه پیدا کند این صنعت نوپا آینده خوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon