امام خامنه‌ای: بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون این مرد هستم


امام خامنه‌ای: بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون این مرد هستم

خبرگزاری تسنیم: امام خامنه‌ای در دیدار با نخبگان استان یزد با اشاره به داستان‌های ارزشمند مهدی آذر یزدی فرمودند: بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون این مرد و کتاب‌های این مرد هستم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مقام معظم رهبری در سفر به استان یزد در 15 دی سال 1386 که نخبگان استان یزد به حضور ایشان شرفیاب شده بودند، زمانی که از حضور استاد مهدی آذر یزدی در جلسه سخنرانی‌شان مطلع شدند، نزدیک به 5 دقیقه در ارتباط با ایشان به سخنرانی پرداختند.

ایشان در رابطه با آذر یزدی چنین بیان کردند: نکته دوم در مورد آقای آذر یزدی است که الآن اطلاع دادند ایشان در این جلسه نشسته‌اند و ظاهراً بیمار هم بودند و با حال بیماری زحمت کشیده‌اند و آمده‌اند.

امام خامنه‌ای فرمودند: من چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی دیدم که از ایشان تجلیل کرده بودند. من با اینکه وقتم هم کم است، از وقتی تلویزیون را روشن کردم و دیدم که از ایشان دارد تجلیل می‌شود، پای آن برنامه نشستم، صحبت‌های خود ایشان را هم گوش کردم.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: ایشان در آنجا می‌گفتند که در طول آن سالهای پیش از انقلاب هیچ‌کس کمترین تشکری، تقدیری از این مرد زحمتکش و خدوم نکرده. آن برنامه را که من دیدم، نکته‌ای در ذهنم بود و دلم خواست که آن را یک‌وقتی به ایشان بگویم، فکر می‌کردم دیگر امکان ندارد و عملی نیست؛ کجا حالا ما آقای آذر یزدی را زیارت کنیم! حالا تصادفاً امشب ایشان اینجا هستند.

ایشان افزودند: آن نکته این است که من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم. آن‌وقتی که کتاب ایشان درآمد ــ اول هم به‌نظرم دو جلد، سه جلد، تا آن‌وقتی که من اطلاع پیدا کردم، از این کتاب درآمده بود؛ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ــ من رفتم تورق کردم.

امام خامنه‌ای تأکید کردند: بچه‌های ما داشتند به دوران مُراهقی ــ یعنی نزدیکی به بلوغ ــ می‌رسیدند، دوره هم دوره طاغوت بود و همه عوامل در جهت گمراه‌سازی ذهن و دل جوان حرکت می‌کرد. من دلم می‌خواست چیزی باشد که جوان‌های ما با او هدایت شوند و جاذبه هم داشته باشد. خوب، کتاب خوب که خیلی بود. بنده فهرست پیشنهادی کتاب می‌نوشتم و بین جوان‌های دانشجو و دانش‌آموزهای سطوح بالای دبیرستان‌ها پخش می‌شد، اما برای بچه‌های کوچک، دستمان خالی بود، تا اینکه کتاب ایشان را من پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این از جهات متعددی، از دو سه جهت، همان چیزی است که من دنبالش می‌گردم.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: به‌نظرم دو جلد یا سه جلد آن‌وقت چاپ شده بود، خریدم. بعد هم دنبالش گشتم تا اینکه جلد پنجم به‌نظرم یا ششم ــ حالا درست نمی‌دانم، یادم نیست ـ« در آمد؛ به‌تدریج چاپ شد و من رفتم تهیه کردم و برای فرزندانم خریدم.

فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کردند: نه‌فقط فرزندان، بلکه در سطح شعاع ارتباطات فامیلی و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندی داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب ایشان را معرفی کردم.

امام خامنه‌ای افزودند: خواستم این حق‌شناسی را من به‌نوبه خود کرده باشم. ایشان یک خلئی را در یک برهه از زمان برای زنجیره طولانی فرهنگی این کشور پر کردند. این کار، باارزش است. خداوند از شما ــ آقای مهدی آذر یزدی! ــ این خدمت را قبول کند و مأجور باشید. این ستایش‌های زبانی و اینها، اجر کارهایی که بااخلاص انجام گرفته باشد، نمی‌شود؛ اجر کار مخلصانه را خدا باید بدهد و خدا هم خواهد داد.

پس از اینکه مقام معظم رهبری این سخنان ارزشمند را بیان فرمودند، اشک در چشمان مهدی آذر یزدی که در گوشه‌ای از مراسم نشسته بودند، حلقه زده بود.

استاد مهدی آذر یزدی، این نویسنده توانا و ارزشمند استان یزد که سال‌ها عمر خود را صرف تألیف داستان‌هایی برای تربیت فرزندان اسلامی کرده بود، دو سال پس از این نشست و در تاریخ 18 تیرماه سال 1388 و در سن 87سالگی دیده از جهان بست.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon