مرکز پژوهشی در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مرکز پژوهشی در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از فعالیت ۱۱ مدرسه علمیه خواهران در سطح این استان خبرداد و گفت: حوزه علمیه خواهران کرمانشاه به عنوان نخستین حوزه در کشور مجهز به مرکز پژوهشی می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید فتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران کرمانشاه بعد از ماه مبارک رمضان راه‌اندازی می‌شود اظهار کرد: این مرکز پژوهشی به منظور بررسی مشکلات و مسائل اجتماعی استانی و کشوری و ارائه راهکار برای آن‌ها راه اندازی می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه افزود: محققان و طلبه‌ها برای تحقیق پیرامون نیازمندی‌های جامعه از جمله پدیده بدحجابی و طلاق در این مرکز گردهم می‌آیند و علاوه بر ارائه راهکار برای مرتفع ساختن آن‌‌ها از نگاه اختصاصی جهت ارتقاء سطح علمی و پژوهشی محققان نیز مؤثر است.

حجت‌الاسلام فتحی با بیان اینکه در این مرکز پژوهشی بیشتر از فارغ‌التحصیلان حوزه استفاده می‌شود گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که به منظور پژوهش و رصد مشکلات اجتماعی در مرکز پژوهشی انجام می‌گیرد برنامه‌های جانبی نیز همچون دوره‌های آموزشی رایانه و شیوه‌های تحقیق برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه 11 مدرسه علمیه خواهران وجود دارد خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب، کرند‌غرب، اسلام‌آباد غرب، هرسین، کنگاور، صحنه، سنقروکلیایی مدرسه علمیه در سطح 2 و در شهرستان کرمانشاه سه مدرسه علمیه در سطح 2 و 3 وجود دارد.

مقابله با تهاجم فرهنگی رسالت اصلی حوزه علمیه است

حجت‌الاسلام فتحی با بیان اینکه با پذیرش امسال، 1505 طلبه خواهر در حوزه علمیه استان کرمانشاه تحصیل می‌کنند افزود: در سال‌های گذشته پذیرش طلبه به صورت آزمون کتبی بود اما در دو سال اخیر در اسفند ماه تنها از طریق مصاحبه، خواهران طلبه جذب می‌شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پژوهشی در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه برای نخستین بار در کشور خاطرنشان کرد: آشنایی طلبه‌ها با علم روز و تلاش در جهت توانمندسازی آن‌ها در زمینه تبلیغ و تحقیق و معنویت زمینه‌های جذب بیشتر طلبان را فراهم می‌کند و راه‌اندازی مرکز پژوهشی نیز در همین راستا است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در رابطه با برنامه‌های اجرایی به منظور جذب بیشتر جوانان به حوزه‌های علمیه افزود: اگر از بدو ورود نیروهای با اخلاق، باهوش و با ذکاوت جذب شوند و نیروهای کیفی متصدی آموزش شوند به طور قطع انعکاس رفتار آن‌ها در جامعه زمینه‌های جذب جوانان را به حوزه فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام فتحی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) مبنی بر اینکه اگر حوزه درست شود کشور نیز درست می‌شود گفت: همانطور که انسان‌ها به منظور سلامت جسمانی خود از پزشک مشاوره می‌گیرند برای مسائل اخلاقی، اعتقادی و معنوی نیز از طبیبان روحانی که فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه هستند بهره می‌گیرند.

وی اظهار کرد: هرچقدر روحانیون از معنویت و علم بالاتری برخوردار باشند مردم با الگوگیری از آن‌ها بیشتر به سمت معنویت حرکت می‌کنند و تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی نیز نهادینه کردن دین در وجود مردم است که رسالت اصلی حوزه علمیه بر این اصل قرار دارد.

انتهای پیام /

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon