استیضاح وزرا دلیل عدم تعامل مجلس با دولت نیست

استیضاح وزرا دلیل عدم تعامل مجلس با دولت نیست

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: مجلس با هدف تعامل با دولت حرکت کرد و بالاترین رأی را به وزرای این دولت داد و مجلس بنای بر تعامل دارد.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اعلام وصول نشدن استیضاح وزای دولت یازدهم اظهار کرد: اگر نگاهی به ابتدای کار دولت و مجلس داشته باشیم، به نظر می‌رسد که مجلس نهایت تعامل را با دولت از همان ابتدا شروع کرد و از 18 وزیر، به 15 وزیر رأی داده شد.

وی افزود: مجلس با هدف تعامل با دولت حرکت کرد و حتی بالاترین رأی را به وزرای این دولت داد و مجلس بنای بر تعامل دارد و قرار نیست که دولت را در تنگنا قرار دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من موافق استیضاح وزرا نیستم، تصریح کرد: مجلس توقعاتی از دولت داشت که اگر این توقعات از سوی دولت برآورده می‌شد، بحث استیضاح مطرح نبود و در حال حاضر عملکرد وزرائی که بحث استیضاح آنها مطرح بوده، چندین بار با تذکر کتبی و شفاهی به وزیر مواجه شده و او باید رویه اشتباه را کنار بگذارد و نماینده نیز بنا بر ابزار قانونی که در دست دارد، ناچار به استیضاح آن وزیر می‌شود.

وی درباره انتقادهائی که از سوی برخی از نمایندگان مطرح بوده، مبنی بر اینکه یک‌سال از مسئولیت این وزرا می‌گذرد و در شرایطی بر سر کار آمدند که اوضاع اقتصادی کشور مناسب و مساعد نبوده، بیان کرد: من نیز این حرف را قبول دارم اما بخشی از عملکرد برخی از وزرا  ارتباطی به اوضاع و احوال نداشته است.

اسفنانی افزود: ما قبول داریم که زمان شروع به کار وزرای دولت یازدهم اوضاع  بسیار نابسامان بوده اما در بحث وزیر علوم، این نابسامانی اوضاع نقشی در جابجائی روسای دانشگاه‌ها به این سبک و سیاق نداشت و می‌توانست با همان اوضاع نیروهای بدون حاشیه و جابجائی‌های درست را انجام داد که این عملکرد وزیر علوم منطقی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: صحبت‌هائی درباره استیضاح وزیر علوم انجام شده که به نقطه نظر مشترکی برسند، اما با توجه به اوضاعی که حاکم بوده، اگر نقاط مشترک به دست نیاید احتمال خطر عدم رای اعتماد وزیر علوم وجود دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon