طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا در سلماس اجرایی می‌شود

طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا در سلماس اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سلماس گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری و اشتغال زا در شهرستان سلماس برنامه‌ریزی شده و با موافقت استانداری برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

مرتضی نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: با توجه به مصوبات کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان آذربایجان‌غربی درباره ارائه تسهیلات به طرحهای صنعتی و کشاورزی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در سطح استان، فرمانداری شهرستان سلماس اولین جلسه برنامه‌ریزی اشتغال را با حضور روسای بانکها و دستگاه های ذیربط برگزار کرده و به بررسی مسائل و مشکلات موجود در اجرای این طرح پرداخته است.

وی افزود: این تسهیلات با اولویت طرحهای سرمایه در گردش، نیمه تمام و طرحهای توسعه‌ای پرداخت می‌شوند که در این راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به دستگاههای اجرایی تخصصی و ارائه طرحهای اجرایی خود از جمله دریافت کنندگان تسهیلات با نرخ 22 تا 25 درصد برای پیشرفت فیزیکی و افزایش اشتغال‌زایی در سطح شهرستان باشند.

وی بیان کرد: شهرستان سلماس در بحث اشتغال از میانگین استانی حدود 2 درصد عقب‌تر قرار دارد و در این خصوص باید تمام مسئولین بخشهای کشاورزی و صنعتی نهایت تلاش خود را در استفاده صحیح از تسهیلات برای کاهش سریعتر نرخ بیکاری و افزایش سهم این شهرستان نسبت به بهره‌برداری از طرحهای حمایتی انجام دهند.

فرماندار سلماس گفت: در سطح این شهرستان 139 واحد پروانه بهره‌برداری دارند که هم‌اکنون تعداد 55 واحد فعال،34 واحد نیمه فعال و 50 واحد راکد هستند و جمعا اعتباری بالغ بر 113 میلیارد تومان در بخشهای مختلف سرمایه‌گذاری نموده‌اند که باید بسترهای لازم برای فعال کردن تمام واحدهای کشاورزی و صنعتی در شهرستان فراهم شود.

نظری تصریح کرد: ادارات جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و بانکها باید تلاش کنند تا اعتماد دوسویه بین سرمایه‌گذاران و بانکها برقرار شده و با ارائه تسهیلات لازم اقدامات جهادی در عرصه اشتغال‌زایی در منطقه انجام شود.

وی به تاثیر بهره‌گیری از شاخصه‌های مدیریت جهای در پیشرفت موثر بخش های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تعداد 15 معدن در سطح سلماس بصورت تمام ظرفیت در حال فعالیت چشمگیر هستند که باید برای دیگر بخش‌های صنعت به‌عنوان الگو قرار گیرند.

وی گفت: در سه ماهه دوم تاکنون تعداد 220 طرح برای دریافت تسهیلات و کاهش بیکاری در سلماس به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان معرفی شده است که با بررسی‌های کارشناسی و انجام اولویت‌بندی جهت ارجاع به کارگروه استان برای دریافت اعتبارات لازم برنامه‌ریزی می‌شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon