چهارمحال و بختیاری رتبه سوم اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشور را دارد

چهارمحال و بختیاری رتبه سوم اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشور را دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۴۴ هزار هکتار از اراضی زارعی و باغی چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

رستم غیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شهرکرد، اظهار کرد: 123 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی آبی در سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 44 هزار  و 277 هکتار معادل 36 درصد از کل اراضی کشاورزی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار است.

وی افزود: تاکنون وسعت اراضی کشاورزی یکپارچه‌سازی و تسطیح شده در سطح استان به 30 هزار رسیده است و 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تجهیز و نوسازی اشده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه سوم کشوری در اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار را به خود اختصاص داده و از استان‌های پیشرو در این زمینه است، خاطرنشان کرد: استقبال کشاورزان و بخش خصوصی از سیستم‌های مکانیزه آبیاری گام موثری در افزایش راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی دارد.

غیبی افزود: بیشترین اراضی زراعی مجهز به سیستم‌های آبیاری بارانی در دو شهرستان شهرکرد و بروجن وجود دارد و باغات شهرستان سامان بیشترین سطح آبیاری قطره‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: سال گذشته 980 هکتار از اراضی کشاورزی استان با اعتباری معادل 60 میلیارد ریال به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره خشکسالی‌های اخیر و گرم شدن کره زمین خاطرنشان کرد: برای کاهش راندمان آبیاری در اراضی زراعی و باغات استان تاکنون 2 هزار و 38 کیلومتر از کانا‌ل‌های آبیاری در سطح استان به‌سازی و احداث شده است  که با این اقدام از هدر روی آب در حاشیه باغات و مزارع جلوگیری‌ به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon