قانون عفاف و حجاب پس از ۱۰ سال تصویب تاکنون اجرایی نشده است

قانون عفاف و حجاب پس از 10 سال تصویب تاکنون اجرایی نشده است

خبرگزاری تسنیم: دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان گفت: ۱۰ سال از تصویب قانون عفاف و حجاب می گذرد اما این قانون هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمود الفت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 10 سال از تصویب قانون عفاف و حجاب می گذرد اما هنوز اجرایی نشده است، اظهار کرد: در اجرای قانون عفاف و حجاب 305 فعل برای 26 دستگاه مشخص شد و به جز نیروی انتظامی دیگر دستگاه ها اقدام قابل توجهی انجام ندادند و تمام الزامات این قانون بر زمین مانده است.

وی افزود: در شبیخون فرهنگی که با دست های پلید و شیطانی سازمان یافته استکبار در تهاجم به حجاب و تبلیغات مسموم و موج آفرینی که در تبلیغ کالا و نوع پوشش و آرایش ارائه می شود باید همگان با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی کشورمان حرکت عظیمی را ساماندهی کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان تصریح کرد: باید نسل های آینده را از انحرافات خانمان سوز بدحجابی و گسترش فرهنگ لیبرالیستی نجات دهیم و از الگوهای ارائه شده در اسلام بهره بگیریم چرا که برای حفظ حجاب و عفاف کمبود شعار نداریم بلکه کمبود عمل داریم.

وی افزود: امروز دشمن با ابزار فرهنگی به جنگ آمده و شروع به قتل عام جوانان ما می کند، بر این اساس دولت باید با ارائه برنامه فرهنگی و طرح جامع، فرهنگ را از این مظلومیت خارج کند که البته دخالت دولت ها در این امر به معنای دخالت در امور خصوصی، شخصی و سلیقه ای افراد نیست بلکه احترام به حریم و ساختارهای جامعه است که افراد چه زن و چه مرد باید آن را رعایت کنند که به نفع مصالح جامعه نیز هست.

الفت بیان کرد: دعوت مردم به رعایت و حفظ حجاب و عفاف باید از طریق اعتدال و بدون تندروی و کندوری باشد و همچنین براساس شرع و قانون که این امر امنیت اخلاقی و سلامت روحی و روانی جامعه را تضمین می کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان تصریح کرد: مطبوعات و رسانه های گفتاری و نوشتاری باید زمینه سازی فرهنگی پذیرش بایدها و نبایدهای قانون حجاب و عفاف را به عنوان آموزش و هم امر به معروف و نهی از منکر فراهم کنند تا قانون حجاب و عفاف در کشور مانند دیگر قوانین جاری شود و از موازی کاری و جزیره ای کار کردن بر حذر باشد.

وی با تاکید بر اینکه عفت عمومی به عنوان یک اولویت باید در حوزه فرهنگی مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: نگاه به مقوله عفاف و حجاب یک نگاه اسلامی است نه غربی که البته بسیاری از مشکلات امروز ناشی از نگاه غربی به مقوله فرهنگ است.

الفت با انتقاد از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اجرای قانون حجاب و عفاف عنوان کرد: یکی از دستگاه های 26 گانه نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت است که همواره مورد گله‌مندی مردان و زنان شده است چرا که نمی توانند لباسی متناسب حجاب خود از بازار تهیه کنند.

وی افزود: اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی که تشکل های غیردولتی هستند با توجه به اختیارات خود می توانند بر عرضه کنندگان و تولیدکنندگان نظارت مستمر داشته باشند و الزاماتی قرار دهند که با مغازه های متخلف از قوانین شرعی برخورد شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر نیز در زمینه حجاب و عفاف کوتاهی کرده و تمام قد و عملی وارد کار نشده است، گفت: آموزش و تربیت از کودکی شکل می گیرد اما متأسفانه بیلبوردهای تبلیغاتی بدون حجاب نصب می شود.

وی افزود: تبلیغات جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که متولی آن اداره ارشاد است بدون حجاب معرفی می شود یا اینکه وقتی اختلاط دختر و پسر در مهدهای کودک اتفاق می افتد یک دوگانگی در ذهن حساس بچه ها به وجود می آید.

الفت ابراز کرد: در زمان انقلاب اسلامی مسجد سنگر و کانون توجهات بود و علاوه بر عبادت تجمع های گوناگون اعم از سرودخوانی، اجرای تئاتر و کتابخانه، دفتر قضاوت و محل آموزش های مختلف مساجد بودند و اکنون عده ای خواسته یا ناخواسته به مسجد بی مهری کردند و مساجد را از کانون توجهات خارج  کردند.

وی تاکید کرد: در بحث حفظ حجاب و عفاف از بین 26 دستگاه اجرایی متولی تنها نیروی انتظامی قدم هیا خوبی را در راستای فرهنگسازی عفاف و حجاب در حوزه های سلبی ایجابی برداشته است و خود را نسبت به این مهم متعهد دانسته است و مسئولان باید بدانند که برای اجرای فرهنگ حجاب و عفاف باید از ظرفیت مردمی نیز نهایت استفاده را برد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon