۲۰ حوزه انتخابیه جدید به مجلس شورای اسلامی افزوده می‌شود

20 حوزه انتخابیه جدید به مجلس شورای اسلامی افزوده می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در حال بررسی است و در صورت تصویب ۲۰ حوزه انتخابیه جدید به مجلس شورای اسلامی افزوده می‌شود.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار کرد: بر اساس اصل 64 قانون اساسی باید هر 10 سال یکبار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی و جغرافیایی حداکثر 20 نفر نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

وی افزود: تعیین محدوده حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان بر عهده قانون است که در این راستا کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به دنبال اصلاح جداول حوزه انتخابیه بر اساس نظر نمایندگان است که بر همین اساس طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه قریب 17 سال افزایش حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان به تعویق افتاده است، گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس به سبب گستردگی کار از حساسیت زیادی برخوردار است به همین منظور به صورت ویژه در کمیسیون در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در حال بررسی است و در صورت تصویب 20 حوزه انتخابیه جدید به مجلس شورای اسلامی کشور افزوده می شود.

خجسته با بیان اینکه افزایش یک حوزه انتخابیه برای استان همدان در طرح افزایش تعداد نمایندگان پیش بینی شده است، گفت: ملاک های مختلفی برای تعیین محدوده وجود دارد که بعد از تصویب طرح حوزه انتخابیه ای نیز برای استان معرفی می شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon