ساماندهی حجاب در جامعه در صدر برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

ساماندهی حجاب در جامعه در صدر برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سلماس گفت: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب نیست و تمام مسئولان و نهادهای فرهنگی باید برای جلوگیری از بدحجابی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلماس با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) در مورد واجب بودن جلوگیری از فرهنگ آزادی غربی که باعث تباهی جوانان می‌شود اظهار کرد: همه مردم و مسئولان در مقابل امر بدحجابی و جلوگیری از آن مسئول هستند و باید دراین موضوع اهتمام جدی بورزند.

وی گفت: رستگاری انسانها در گرو اعمال آنها و دوری از گناهان است و همه مسلمانان بخصوص در ماه مبارک رمضان باید توجه بیشتری به کسب تقوا برای رضای الهی داشته باشند و این موضوع را درک کنند که خداوند به عزت خود قسم خورده است که در روز قیامت سجده کنندگان و نمازگزاران را عذاب نمی‌دهد.

امام جمعه سلماس به ثواب دادن افطاری در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: در روایات آمده است که هرکس به یک روزه‌دار افطاری دهد، گویی بنده‌ای را آزاد کرده است و از حد ثواب بهره‌مند شده است.

موسوی گفت: ماه مبارک رمضان از ماههایی است که استغفار در درگاه الهی بسیار موثر و نیکو است و مسلمانان باید به این نکته توجه خاصی بنمایند.

وی تصریح کرد: کسانی که بدون عذر شرعی اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، بار گناه خود را زیاد کرده و همانطور که در روایات معصومین هم اشاره شده است اعضاء و جوارح بدن آنها در روز قیامت بر علیه گناهکاران شهادت می‌دهند.

موسوی با اشاره به روز جهانی جمعیت در هفته آتی گفت: تکثیر جمعیت از نظر قرآن و اسلام امری مطلوب است ولی در سالهای گذشته اشتباهی در این موضوع رخ داده است که باید همه مردم تلاش کنند کشور اسلامی را از خطر تهدید نسل دور کرده و درصدد جبران خطای گذشته اقدام کنند.

وی به سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) سه سال بعد از هجرت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: شخصیت والای این حضرت در مسائل گسترده‌ای اشاره شده است که می‌توان از جمله کرامات دومین اختر تابناک امامت و ولایت به صبر و بردباری ایشان در مواجهه با افراد جاهل اشاره کرد که باعث ایمان آوردن کافران و تحت تاثیر قراردادن جامعه در زمان خود می‌شد.

امام جمعه سلماس افزود: امام حسن مجتبی(ع) بارها با پای پیاده به مکه مشرف شده بود و بنا به روایات سه بار در طول عمر مبارک خود اموال خود را نصف کرد و در راه حفظ اسلام هزینه نمود.

خطیب جمعه سلماس به اولین شب از لیالی قدر اشاره و تصریح کرد: شب‌زنده‌داری در شبهای قدر اهمیت بسیار گسترده‌ای دارد و در این شبها همانند سالهای قبل مراسمات عزاداری و قرائت دعا در این شهرستان بطور گسترده برگزار می‌شود.

وی به سخنی از مقام معظم رهبری در مورد شبهای قدر اشاره کرد و گفت: بهترین اعمال در ساعات این شبها در میان گذاشتن سخنان دل با پروردگار متعال و استفاده مفید از این فرصت بزرگ است.

موسوی افزود: اگر بخواهیم نقش بیگانگان در جامعه موثر واقع نشود باید در خدمت مردم بوده و با وحدت و اتحاد عمل نماییم چراکه ناکامی دشمن در جدا کردن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی در گرو خدمت به مردم و وحدت کلمه مسئولین و مردم است.

امام جمعه سلماس با اشاره آشوب تکویری‌ها و وهابی‌ها در کشور عراق گفت: اعضای گروهک تروریستی داعش نه تنها مسلمان نیستند و به قرآن کریم اعتقاد ندارند بلکه از مخالفین اسلام و قرآن بوده و با هدف ایجاد اختلاف بین مسلمانان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon