آسوشیتدپرس از پیش‌نویس قطعنامه فلسطین برای ارائه به شورای امنیت خبر داد

آسوشیتدپرس از پیش‌نویس قطعنامه فلسطین برای ارائه به شورای امنیت خبر داد

خبرگزاری تسنیم: یک خبرگزاری آمریکایی گزارش داده فلسطینی‌ها پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای آتش‌بس را تهیه کرده و قصد دارند آن را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فلسطینی‌ها و حامیان بین‌المللی آنها در حال رایزنی بر سر پیش‌نویس یک قطعنامه سازمان ملل هستند که ضمن محکوم کردن خشونت‌ها علیه غیرنظامیان در درگیری‌های اسرائیل و فلسطین خواستار آتش‌بس فوری، مداوم و مورد احترام طرفین است.

آسوشیتدپرس گزارش داده در نسخه پیش‌نویس این قطعنامه که به رویت این خبرگزاری رسیده از افزایش خشونت‌ها و وخامت اوضاع در سرزمین‌های فلسطین، به ویژه در نوار غزه بر اثر عملیات نظامی رژیم اسرائیل و همچنین کشتار کودکان ابراز نگرانی شده است.   

شورای امنیت سازمان درگیر اختلافات جدی است و معمولاً در درگیری‌های فلسطین و اسرائیل از قدرت اثرگذاری اندکی برخوردار است، چرا که آمریکا همواره حامی اسرائیل و اکثر کشورهای دیگر حامی فلسطین هستند.

فاکس‌نیوز در تحلیلی بر این قطعنامه نوشته از آنجا که در آن اشاره‌ای به شلیک موشک از طرف حماس به سمت اسرائیل نشده بعید است در صورت ارائه آن در صحن شورای امنیت ایالات متحده  با آن موافقت کند. 

تنش‌های بین اسرائیل و فلسطین پس از آن بالا گرفت که شهرک‌نشین‌های اسرائیلی یک نوجوان فلسطینی را زنده زنده سوزاندند. این اتفاق به دنبال پیدا شدن جسد سه شهرک‌نشین که گفته می‌شد ربوده شده بودند در حوالی روستای حلحول در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری به وقوع پیوسته بود؛ تل‌آویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند، حال آنکه حماس این اتهام را رد می‌کند.

رژیم صهیونیستی از آن زمان بیش از 800 موشک به سمت مناطق مختلف غزه شلیک کرده است. سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش در سحرگاه روز شنبه اعلام کرد 114 فلسطینی بر اثر این حملات کشته شده‌اند که 77 درصد از آنها غیرنظامی بوده‌اند.

روز جمعه تظاهرات‌هایی در سرتاسر کشورهای دنیا در محکومیت عملیات نظامی اسرائیل برگزار شد، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در برابر فشارهای بین‌المللی برای توقف این حملات مقاومت می‌کند.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان