طرح پرونده الکترونیک خانوارها در اصفهان آغاز می‌شود

طرح پرونده الکترونیک خانوارها در اصفهان آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: به زودی طرح پرونده الکترونیکی خانوارها در اصفهان از شاهین شهر آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم که این طر ح را به صورت موفقیت‌‌‎آمیز در اصفهان اجرا کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از اصفهان، عباسعلی جوادی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  از سال 94 موظف به اجرای طرح پرونده الکترونیک خانوارها هستیم اما در اصفهان این طرح از مهرماه همزمان با اجرای طرح همگانی سلامت در شاهین‌شهر اجرایی می‌شود.

وی افزود: اصفهان در نظر بسیاری از افراد شهری سرسبز بوده که خیابان‌های مثل چهارباغ دارد در حالی که اصفهان داری مناطق بسیار محرومی در مناطقی همچون فریدون شهر بوده اما برخوردار دانستن اصفهان جذب پزشک به این مناطق روستایی را با مشکل مواجه ساخته است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان به دلیل اینکه به غلط برخوردار دانسته شده بیشترین مالیات را پرداخت و کمترین خدمات را دریافت می‌کند.

وی گفت: به عنوان مثال دهاقان اصفهان در مجاورت بروجن شهرکرد قرار دارد و پزشکی که در این منطقه مستقر می‌شود، چندین میلیون بیشتر از دهاقان حقوق را دریافت می‌کند اما به دلیل برخوردار دانستن اصفهان نمی توانیم برای پزشک دهاقانی همین مقدار حقوق تعیین کنیم و پزشکان نیز رغبتی به حضور در این مناطق و استقرار در آن نشان نمی‌دهند.

جوادی با اشاره به روش دفع پسماندهای بیمارستانی بیان کرد: در سال 84 قانونی به تصویب رسید که بر اساس با آن تولید کننده زباله‌های ویژه خودش نیز باید آنها را از میان ببرد که از جمله این موارد پسماندهای بیمارستانی است.

وی افزود: نخستین فعالیت بیمارستان‌ها برای از میان بردن این زباله ها بی خطر سازی آن با قرار دادن در دمای بالا و و تحت فشار زیاد در دستگاه‌های ویژه است و پس از آن در منطقه سگزی این زباله‌ها تحت شرایط خاصی که امکان نفوذ در زمین را نداشتند، دفن می شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت این منطقه برای دفن زباله‌های بیمارستانی پر شده و بر این مبنا قرار است شهرداری با کمک بخش خصوصی کارخانه‌ای برای سوزاندن این زباله‌ها ایجاد کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon