فاینانس‌ پروژه‌های وزارت نیرو متوقف نشده است

فاینانس‌ پروژه‌های وزارت نیرو متوقف نشده است

خبرگزاری تسنیم:معاون برنامه ریزی وزیر نیرو با اعلام اینکه فاینانس‌ پروژه‌های وزارت نیرو متوقف نشده، گفت:از ابتدای سال۹۲ تا امروز،۳۰۰میلیارد تومان مجوز تخصیص تسهیلات اعتباری بانک توسعه اسلامی برای طرح های آبرسانی و تکمیل شبکه های آبیاری کسب شده است.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در نظام تأمین مالی پروژه های آب و برق کشور، تنوع بخشی مالی داریم به طوری که علاوه بر اعتبارات دولتی برای طرح های مهم، از سرمایه های بخش خصوصی، سرمایه های خُرد مردمی، اعتبارات بانک های جهانی مثل بانک توسعه اسلامی و فاینانس های داخلی و خارجی استفاده می کنیم.

وی افزود: استفاده از فاینانس های خارجی از کشورهای مختلف در حال پیگیری است و طرح های مشخصی در وزارت نیرو برای استفاده از منابع فاینانس معرفی شده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در پاسخ به اینکه "به نظر می رسد با بازنشدن اعتبار ریالی برخی خط های فاینانس خارجی از سوی بانک مرکزی، تخصیص مالی بخشی از منابع فاینانس خارجی متوقف شده"، تصریح کرد: هیچ کدام از منابع تأمین فاینانس خارجی که طرح های وزارت نیرو برای استفاده از این منابع معرفی شده اند، متوقف نشده و پیگیری ها همچون گذشته ادامه دارد.

دائمی با بیان اینکه تا پیش از سال 92، بیش از 300 میلیارد تومان وام از بانک توسعه اسلامی برای پروژه های وزارت نیرو تخصیص یافته بود، گفت: از ابتدای سال 92 تا امروز، 300 میلیارد تومان مجوز تخصیص تسهیلات اعتباری بانک توسعه اسلامی برای طرح های آبرسانی و تکمیل شبکه های آبیاری کشور کسب شده است.

وی افزود: طرح های بزرگی که بیشتر در مناطق محروم هستند و در مناطقی چون روستاهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان قرار دارند، طرح های معیشتی محسوب شده و از این منابع مالی بانک توسعه اسلامی بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه