دشمن‌شناسی و توجه به رهنمودهای رهبری، کشور را مصون نگه می‌دارد

دشمن‌شناسی و توجه به رهنمودهای رهبری، کشور را مصون نگه می‌دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: دشمن‌شناسی و توجه عملی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و قرار دادن قرآن و سیره اهل بیت (ع)، نقشه راه مقابله با استکبار و مصونیت کشور در مقابل آسیب‌هاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان،مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان دوشنبه‌شب در همایش بررسی تحرکات گروه‌های تروریستی در جهان اسلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما در شرایطی حادث شد که تمام دنیا درگیر یک عرصه تقابل نرم و سخت بین دو قطب دنیا بود که یک طرف آمریکا و در سوی دیگر شوروی قرار داشت.

وی افزود: در ایران اسلامی به رهبری امام راحل و هدایت‌های روشنگرانه ایشان با مبنای اسلام و قرآن سبب شد نظم دنیا و محوریت قدرت در جهان دچار دگرگونی شود و شکل سوم به خود بگیرد.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسلام با محوریت ایران در رویارویی با این دو اردوگاه قرار گرفت که هر دو با سیاست خاص خود مقابل نظام قرار گرفتند و تولد آن به صحنه هجمه توسط دشمنان شرق و غرب مبدل شد.

وی گفت: اصل توطئه که منشاء آن سرویس‌های اطلاعاتی دو اردوگاه علیه نظام اسلامی ایران است و علت آن توجه انقلاب اسلامی به دین مبین اسلام و اسلام ناب محمدی (ص) است که الگوی وحدت امت اسلامی و استکبارستیزی و کمک به همه مظلومان جهان است.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رویارویی با رژیم صهیونیستی اسرائیل از ابتدای شکل‌گیری انقلاب به عنوان هدف اصلی توسط امام (ره) تعریف می‌شود، تصریح کرد: به دنبال این مواضع اقدامات سخت و نرم از جانب استکبار در قالب توطئه گروهک‌های منافق و ضد انقلاب و تحمیل 8 سال جنگ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقدامات دیگر آغاز می‌شود.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان افزود: در سال‌های پایانی قرن 20، اتفاق مهم شکست روس‌ها در افغانستان و حذف شوروی از گردونه دوم قدرت دنیا و اضمحلال این کشور می‌اجامد و به برگ برنده آمریکایی‌ها منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: این مهم برای آمریکایی‌ها با طرح نقشه‌ای با استفاده از نیروهای مذهبی تندرو و تحت عنوان القاعده و ساماندهی بخشی آنها در افغانستان و ایجاد فضای لازم با حمایت آنها شکل می‌گیرد.

وی گفت: اگر نگاهی به استراتژی فکری القاعده بیندازیم، مشاهده می‌شود که این گروه با یک نگاه استکبارستیز به افغانستان رفت اما سیاست نظام سلطه فضا را به‌گونه‌ای فراهم ساخت تا از عناصر این گروه در راستای تحقق اهداف خود و خارج کردن قدرت روس‌ها در سرزمین‌های اسلامی بیانجامد.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با اضمحلال شوروی این نیرو براساس استراتژی فکری خاص خود، واقعه 11 سپتامبر را به وجود آورد و جنگ خود را در قالب طالبان نشان داد به طوری که این جریان که دست‌نشانده استکبار بود علیه خود استکبار وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه بعد از 11 سپتامبر رویکرد تبدیل تهدید به فرصت از این گروه در قالب پروژه‌ای در منطقه اجرا شد، خاطرنشان کرد: انتقال درگیری به سودان و کشاندن آن به افغانستان در قالب القاعده و مقابله با آن یک بازه زمانی 10 ساله به طول انجامید.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: به درازا کشیدن این مهم با دو هدف عمده که یکی ضعیف کردن توانمندی‌هایی که وجود داشت و دوم باقی ماندن درگیری‌ها و جریانات القاعده و تکفیری در افغانستان و وزیرستان بود.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان بیان کرد: مبنای ظهور تکفیری‌ها و عقبه نظامی آنان از حوزه وزیرستان و افغانستان شکل گرفت تا جایی که افراد آموزش دیده در این مناطق بعدها برای مبارزه به سوریه اعزام شدند.

وی عنوان کرد: افراد آموزش دیده این گروه در 81 کشور دنیا پایگاه زده و آمده بودند که به جنگ آمریکا بروند اما مشاهده می‌شود که در سوریه و در نقطه مقابل ثقل خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها به‌خوبی تهدیدات را مهار و آن را تبدیل به همراه خود در قالب جریانات تکفیری از افغانستان و پاکستان به سوریه منتقل کرده و نیروهایی که بر علیه رژیم صهیونیستی آماده شده بودند را با مردم و دولت سوریه با هدف استراتژی انتقال درگیری‌ها از سرزمین اشغالی به لبنان کلید زدند.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: درگیری تکفیری‌ها و کشاندن این جریان ثمرات بسیاری را برای استکبار به ارمغان آورد که از آن جمله می‌توان به کمرنگ جلوه دادن انتفاضه و فراهم کردن صحنه رویارویی در سه سال گذشته در سوریه، لبنان و فلسطین اشاره کرد.

وی گفت: کشته شدن بالغ بر 100 هزار نفر ماحصل عقبه اتاق فکری است که رژیم صهیونیستی اسرائیل، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها طراحی کرده بودند و در این شرایط سه جنگ را در کشور فلسطین و کشورهای عربی منطقه تجربه و شکست خوردند.

وی افزود: شکست در جنگ 33 روزه، 22 روزه و انتفاضه و شکستن حریم گنبد آهنین رژیم صهیونیستی توسط پهپادهای حزب‌الله، شاه‌کلید پروژه درگیری‌های مذهبی و آوردن تکفیری‌ها به منطقه بود.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتقال درگیری‌ها از سرزمین‌های اشغالی به لبنان و درگیری بین تکفیری‌ها و لبنان، دمشق و شاه‌کلید آنها با توجه به مسائل عراق و شکست در سوریه عمده هدف است و آیا این نقشه و پازل ضلع دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه عمیق و رصد کارکرد سرویس‌های اطلاعاتی ما در افغانستان، پاکستان و کشورهای عربی حاشیه‌نشین خلیج‌فارس، نشان می‌دهد ضلع دیگر این مجموعه از کشورهای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: توجه به طراحی‌های آنان باعث حفظ می‌شود و ما همه این مباحث را با نگاهی دنبال کرده که رویکرد و فهم مشترک ایجاد و با تلاش در تحرک و همبستگی و اقدامات لازم ضمن مقابله، توطئه‌های دشمن و استکبار را خنثی کرد.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان افزود: دشمن تلاش دارد که حاشیه امنی برای رژیم غاصب اسرائیل ایجاد کند به طوری که وزیر دفاع این رژیم سال 2013 را امن‌ترین برای خود بر می‌شمارد چراکه درگیری‌های به وجود آمده از حاصل اقدامات استکبار جهان اسلام را از سیر اتفاق‌نظر کلل مسلمان به سوی رژیم صهیونیستی منحرف ساخته است.

وی گفت: در کمال شگفتی می‌بینید افرادی که به سوریه رفته‌اند حتی یک گلوله به سوی اسرائیل شلیک نمی‌کنند و به ابزاری بر علیه مسلمانان تبدیل می‌شوند که این توطئه اتاق فکر دشمنان اسلام است.

وی بیان کرد: تشدید و ایجاد اختلافات و تخریب اعتقادات مسلمانان شیعه و سنی و برجسته کردن اختلافات به عنوان استراتژی راهبردی از سوی آنان بر علیه ملل اسلامی بهره گرفته می‌شود.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: الگوی امت واحده حضرت امام (ره) و مبنا قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب به اصل تقرب ضمن ایجاد مصونیت، افکار اجتماعی را آگاه ساخته و توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

وی، افزایش هزینه در کشورهای اسلامی با دامن زدن به اختلافات به عنوان راهبرد اساسی استکبار دانست و گفت: حفظ وحدت کلمه و لزوم هوشیاری در مقابله با ترفندها و پرداختن به اصول که در بیشتر موارد یکی هستیم می‌تواند ما را به الگویی برای سایر ملل آزاده، جهان و امت اسلامی مبدل سازد.

وی خاطرنشان کرد: نباید در میدان و پازل دشمن حرکت کرد بلکه با بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی و آگاه ساختن افراد جامعه به ویژه جامعه منطقه را در مقابل بحران آفرینی دشمنان بیمه کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon