جزئیات شکایت ۷ نماینده مجلس از سازمان ثبت اسناد

جزئیات شکایت 7 نماینده مجلس از سازمان ثبت اسناد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: شکایت ۷ نماینده از سازمان ثبت اسناد به این کمیسیون وارد شده و ما پیگیر این شکایت ها و پاسخگویی سازمان ثبت اسناد به شکل واقعی و شفاف در این زمینه هستیم.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: این تخلفات با بررسی های انجام شده محرز است و به هیچ وجه فرافکنی مسؤلان این سازمان نمی تواند اعضای کمیسیون را منصرف از اهداف واقعی خود کند چراکه ما با مستندات و براساس اختیارات کمیسیون اصل 90 احراز تخلف کرده و پرونده را قوه قضائیه ارجاع می‌دهیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه فشارهای روزهای گذشته در این زمینه ما را از انجام وظایف اصلی خود دور نکرده بلکه مصمم به طی فرآیند قانونی هستیم، گفت: 7 نماینده مجلس بر اساس مراجعات و شکایات مکرر از رئیس سازمان ثبت اسناد مدارک و مستندات خود را به کمیسیون ارائه داده‌اند و ما با دعوت از معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان ثبت اسناد خواسته‌ایم تا در این زمینه پاسخگو باشند.

وی افزود: نمایندگانی که از این سازمان شکایت کرده اند از استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی وغربی و سمنان بوده اند که موارد تک به تک مورد بررسی قرار گرفته و قرار است بعد از جمع بندی نهایی به مراجع ارجاع داده شود.

افضلی‌فرد با بیان برخی از اقدامات سازمان ثبت اسناد به عنوان تخلف تصریح کرد: یکی از این تخلفات بی توجهی رئیس این سازمان به رأی 390 دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت انتقال سر دفتران بوده که رئیس این سازمان به آن عمل نکرده است.

وی با اشاره به دوگانگی رفتار در این حوزه گفت: باید در این زمینه رئیس سازمان ثبت اسناد توضیح دهد که به چه دلیل رفتار متناقض را در پیش گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: این پرونده بعد از تکمیل شدن در اختیار مراجع قانونی و قضائی قرار می گیرد تا به بیش از 7 بند تخلف آشکار سازمان ثبت و اسناد در گردن ننهادن به قوانین مصوب و احکام صادر شده توضیحات لازم از سوی این سازمان و مسئولان آن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon