اعتراف تاج و عزیز محمدی و مردمی که سرِ کار بودند

اعتراف تاج و عزیز محمدی و مردمی که سرِ کار بودند

خبرگزاری تسنیم: شب گذشته و در جریان مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر پرده از واقعیتی تلخ برداشته شد که نشان می‌داد تا امروز همه ما سر ِکار بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، می‌گفتند نتیجه دربی را تعیین می‌کنند؛ همان‌هایی که طرحِ ابتر شام خوردن مشترک بازیکنان دو تیم شب قبل از بازی را پیاده کردند. می‌گفتند مساوی‌های دربی بی‌حکمت نیست؛ همان مساوی‌های 0-0 و 1-1 چندش‌آور و خسته کننده.

در مقابل‌ افرادی هم می‌گفتند که این موضوع از پایه غلط است و مگر می‌شود برای تساوی در دربی‌ها توافق کرد؛ می‌گفتند اگر توپ در دقیقه 90 به جای تیر به تور می‌خورد آن وقت تکلیف چه می‌شد و این را یکی از دلایل ابطال فرضیه می‌دانستند که چندان هم بی‌راه نبود. خلاصه بازار «بگم‌ بگم‌ها» و «گفتن گفتن‌ها» داغ بود تا اینکه وِژن جدید آن رونمایی شد.

شب گذشته در جریان مراسم قرعه‌کشی چهاردهمین دوره لیگ برتر مهدی تاج پرده از واقعیتی تلخ برداشت، پرده از بازی با شعور مخاطبان. او در بین تعریف‌هایش از اسپانسری که 160 میلیارد تومان را به حساب این فوتبال بی‌حساب و کتاب ریخته و اهمیتش لابد بیشتر از مردمی است که پول رفتن به ورزشگاه را هم ندارند؛ گفت که «امسال قرعه‌کشی لیگ واقعی است» و یا به عبارت بهتر قرعه‌کشی سال‌های قبل واقعی نبود: «در گذشته به دلیل اینکه پرسپولیس و استقلال یک ورزشگاه مشترک داشتند خودمان بازی آنها را در هفته هشتم قرار می‌دادیم چون چاره‌ دیگری نداشتیم اما امسال قرعه‌کشی مسابقات لیگ واقعی است». این را کسی می‌گوید که خودش رئیس سازمان لیگ است و البته در سال گذشته هم مسئولیت داشت. او البته پیش‌تر هم در فدراسیون فوتبال مشغول فعالیت بود و یار همیشگی‌اش عزیزالله محمدی و در مدتی کوتاه غلامرضا بهروان مسئول برگزاری مسابقات لیگ بودند.

این حرف تاج یعنی اینکه رسما همه ما تا امروز سرِ کار بودیم، یعنی اینکه دغد‌غه‌مان و استرس‌مان برای قرعه‌کشی لیگ بی‌جهت بوده، یعنی اینکه معلوم کرده بودند که پرسپولیس و استقلال در چه هفته‌ای به میدان می‌روند. این یعنی همان نکته‌ای است که عزیز محمدی هم  شب گذشته بر آن صحه گذاشت: « در سال‌های قبل ما با توافق تیم‌های استقلال و پرسپولیس بازی آنها را در هفته‌های هفتم تا نهم برنامه‌ریزی می‌کردیم». او البته گفت که قرعه‌کشی «امسال» فرقی با سال‌های گذشته نداشت و این یعنی رد نظریه مهدی تاج.

با این حال آنچه آزار دهنده است این است که چرا این موضوع در همان زمان اعلام نشد؟ چرا «شوی» قرعه‌کشی را در سال‌های گذشته برگزار می‌کردند و مدام می‌گفتند «حالا ببینم دربی چه هفته‌ای برگزار می‌شود» و آن را پخش زنده هم می‌کردند. شاید هم منظورشان این بود که بین هفته هفتم و یا نهم، در چه هفته‌ای برگزار می‌شود.

امروز مهدی تاج سینه سپر و با شجاعت به این واقعیت تلخ اعتراف کرد؛ کسی چه می‌داند شاید سال‌ها بعد کسی پیدا شود شجاع‌تر از رئیس کنونی سازمان لیگ و پرده از اتفاقات امروز بردارد. کسی چه می‌داند شاید سال‌ها بعد که مسئولان کنونی دیگر نباشند، یک نفر پیدا شود و بگوید برگزاری دربی در هفته پانزدهم هم از قبل تعیین شده بود. همه اینها محصول فرو ریختن دیوار اعتماد به همت برخی مسئولان است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon