سالانه ۲۰۰ کیلومتر راه در اصفهان ساخته می‌شود

سالانه 200 کیلومتر راه در اصفهان ساخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ کیلومتر راه در اصفهان ساخته می‌شود، گفت: اصفهان از نظر وجود صنایع مهم چون ذوب‌آهن و مجتمع فولاد مبارکه و بافت تاریخی مورد توجه گردشگران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عباس صالحی با بیان اینکه ایمنی و سلامت سفر از اهداف مهم این اداره‌کل بوده، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و میان مدت برای 4 خطه کردن و رفع و اصلاح نقاط پرحادثه به‌ویژه در راه‌های شریانی استان اصفهان با توجه به اعتبارات تخصیص یافته از مهمترین وظایف است، به‌طوری که سالانه در راستای 4 خطه کردن محورهای مهم و مواصلاتی و اتصال مرکز استان به مراکز شهرستان‌ها، 200 کیلومتر احداث باند دوم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی به اقدامات انجام گرفته در سال‌های 92-91 اداره کل در توسعه راه‌های استان اشاره کرد و افزود: 295 کیلومتر راه و 10 دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف استان ساخته شده که در تیر امسال با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی اصفهان احداث 400 کیلومتر راه را در سال جاری از برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل احداث باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان به طول 23 کیلومتر، احداث باند دوم نائین- انارک به طول 40 کیلومتر، احداث باند دوم اصفهان- اردستان به طول 23 کیلومتر، احداث باند دوم سه راهی اژیه- ورزنه به طول 24 کیلومتر، احداث باند دوم پلیس راه اصفهان- تهران - علویجه به طول 20 کیلومتر، اجرای زیرسازی آسفالت محور پشتکوه- پیشکوه فریدونشهر به طول 40 کیلومتر است.

وی بیان کرد:  همچنین احداث تونل خوانسار به طول 1.2 کیلومتر، احداث باند دوم سفیددشت- ورنامخواست به طول 21 کیلومتر، تکمیل باند دوم موته- گلپایگان به طول 20 کیلومتر، تکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول 23 کیلومتر، احداث بزرگراه کاشان- مشهد اردهال به طول 35 کیلومتر و همچنین احداث چندین پل و تقاطع غیرهمسطح بوده که تاکنون برای این پروژه‌ها 1713 میلیارد ریال هزینه شده و برای  تکمیل آن نیز 2900 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

ارتقای کیفیت و ایمن‌سازی راه‌های اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تشریح مهم‌ترین اقدامات اداره کل اظهار کرد: تمرکز جدی استان بر ارتقای کیفیت راههای موجود در روکش آسفالت و اجرای طرح ایمن‌سازی راهها با هدف سفر ایمن و کاهش حداکثری سوانح و تصادفات جاده‌ای است.

محمود محمودزاده از تهیه سند ایمنی راه‎‌های استان خبر داد و افزود: این طرح با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در نقاط پرحادثه اعم از راه‎‌های اصلی، فرعی و روستایی به تفکیک شهرستان‌ها تدوین شده و در مرحله تصویب مراجع استانی بوده که ملاک اجرا و برنامه‌ریزی برای اداره کل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تکمیل پروژه‌های مهم آزادراه کنارگذر غرب و شرق اصفهان گفت: باقیمانده آزادراه کنارگذر غرب در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه آزادراه کنارگذر شرق، در حال حاضر به استان اصفهان تفویض شده و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود.

وی از دیگر اقدامات مهم را پیگیری جهت فعال نمودن پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران برشمرد و گفت: این پروژه اهمیت خاصی برای استان اصفهان دارد.

وی تکمیل حدود 400 کیلومتر راه را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای اداره کل در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon