سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت در اردبیل

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریالی بنیاد برکت در اردبیل

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت:با معرفی طرح ها سرمایه گذاری از سهم ۴۹ درصدی بنیاد که برای اردبیل بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده استفاده کرده و تا ۱ هزار میلیارد تومان می توان با همراهی بنیاد برکت، آورده بخش خصوصی سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرگزای تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش ظهر امروز در نشست با مدیر عامل بنیاد برکت در اردبیل اظهار کرد: ماهیت فعالیت ابتدایی این بنیاد ساخت مسجد، مدرسه، خانه عالم، راه و پل بوده تا در اوایل انقلاب بتواند در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی محرومیت زدایی کند.

استاندار اردبیل کمک به سرمایه گذاران در اجرای پروژه های اقتصادی را رویکرد دیگر این بنیاد معرفی کرد و گفت: زمانی که بنیاد برکت متوجه شد که رفع محرومیت تنها عامل تثبیت ماندگاری جمعیت در روستاها نیست بلکه ایجاد فرست های اشتغال می تواند زمینه آن را فراهم کند به حوزه سرمایه گذاری های کلان اقتصادی روی آورد که استان اردبیل نیز با توجه به قابلیتی که در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعتی دارد می تواند در این زمینه یکی از مقاصد کار این بنیاد باشد.

وی از مدیران اجرایی خواست تا با معرفی طرح ها سرمایه گذاری از سهم 49 درصدی این بنیاد که برای این استان بیش از 100 میلیارد تومان پیش بینی شده استفاده کرده و تا 1 هزار میلیارد تومان می توان با همراهی بنیاد برکت، آورده بخش خصوصی و بانکی در این استان ظرف 2-3 سال آینده سرمایه گذاری انجام داد.

خدابخش با یاد آوری محرومیت بسیار رنج آور استان اردبیل از فقدان صنایع بزرگ و مادر، افزود: این استان در حوزه بیکاری و ناهنجاری های چوب ندانم کاری های گذشته را در جذب صنایع مادر و عظیم تولیدی و صنعتی می خورد و باید به نحوی این شرایط جبران شود.

بنیاد برکت در ساخت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در مناطق محروم مشارکت کند

در این جلسه مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل نیز با قدردانی از نگاه سرمایه گذاری و اشتغالزایی استاندار اردبیل و مسئولان اجرایی، گفت: با این حمایت ها و نگاه عالمانه بهترین زیرساخت های اقتصادی، صنعتی و تولیدی می تواند در این استان محیا شود.

وی از کارهای زیر بنایی در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد فرست اشتغال به عنوان کاهنده دغدغه های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و افزود: با اولویت دراین حوزه انتظار داریم بنیاد برکت در ساخت مدارس علوم و معارف اسلامی معروف به صدرا در مناطق محروم این استان مشارکت کند.

حجت الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی با رویکرد توجه جدی به علوم انسانی جزو الزامات و اولویت های تبلیغات اسلامی است به طوری که تاکنون مدارس معروف صدرا در شهرهای مختلف راه اندازی شده و همچنان نیازمند توسعه این مدارس در مناطق مختلف هستیم که بنیاد برکت می تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

وی گفت: در کنار آن با توجه به مرزی بودن این استان و تهدید های فرهنگی بنیاد برکت در تکمیل احداث خانه های عالم  می تواند عالملانه ورود داشته باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon