۷۵ درصد مشکلات واحدهای صنعتی گیلان بانکی است

75 درصد مشکلات واحدهای صنعتی گیلان بانکی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مربوط به مشکلات بانکی است، گفت: تمامی شاخص‌های تولیدی در استان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی منتظری ظهر امروز در جلسه کارگروه حمایت از واحدهای تولیدی گیلان در استانداری با بیان اینکه دو هزار و 600 واحد فعال صنعتی در استان وجود دارد، اظهار کرد: گیلان سه هزار و 600 واحد پروانه فعال صنعتی و یک‌هزار واحد غیرفعال صنعتی دارد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین 50 درصد ظرفیت فعالی صنایع استان خالی است، افزود: نبود نقدینگی یکی از مشکلات خالی بودن ظرفیت صنایع است که علت آن تنها نبود بازار فروش نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بدهی واحدهای صنعتی به بانک‌ها یکی از مشکلات صنایع استان است، گفت: 1100 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی طرح مصوب و به بانک‌ها ارائه شد که 140 میلیارد تومان آن را توانستیم جذب کنیم.

منتظری با بیان اینکه بیش از 75 درصد مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی مربوط به مشکلات بانکی است، تصریح کرد: مشکلات نقدینگی، بدهی معوقه، مشکل خود شهرک صنعتی، امور مالیاتی، مواد اولیه، اختلافات داخلی، بازار فروش از عواملی است که واحدهای صنعتی گیلان را با مشکل روبه رو کرده است.

وی از شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در صنایع استان خبر داد و گفت: اگر حمایت‌های لازم انجام شود این سرمایه‌گذاری محقق می‌شود، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و روحیه امید به وجود آمده تمامی شاخص‌های تولیدی در استان در حال افزایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه سیمان ظرفیت فعال 60 درصد بود، خاطرنشان کرد: ظرفیت فعال در فولاد 20 درصد، در کاشی 30 درصد و در کاغذ 50 درصد است این میانگین‌ها در هر فصل گرفته می‌شود که رشد را در تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد.

منتظری با اشاره به اینکه امسال قصد داریم طرح‌های مهمی را که 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اجرایی کنیم،گفت: این کار در قالب ساز و کار با سیستم بانکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت فعال شدن صنایع سلولزی و MDF در استان، گفت: با فعال شدن این صنایع بخش‌ زراعت که در ارتباط با این صنایع است فعال و علاوه بر آن بخش‌های مختلف دیگر که با این موضوع مرتبط هستند فعال می‌شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon