اجرای طرح "شهردار مدرسه " در مدارس رشت

اجرای طرح "شهردار مدرسه " در مدارس رشت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان، خواستار اجرای طرح شهردار مدرسه در مدارس رشت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،  مهدی حاجتی ظهر امروز در نشست با مسئولان شهرداری رشت با بیان اینکه یک فصل مشترک بین دو دستگاه برای ارتقای فرهنگ ایجاد شده و تعامل دو طرف می تواند در این راستا بسیار مفید و موثر باشد، اظهار کرد:   برای تبیین جایگاه فرهنگ شهروندی  اتاق فکری مشترکی بین آموزش و پرورش و شهرداری تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه می توان برای تبیین جایگاه فرهنگ شهروندی از ظرفیت نیروهای توانمند و استعدادهای بالقوه آموزش و پرورش در این زمینه بهره گرفت، افزود: حقوق شهروندی نیازمند آمکوزش برای نسل جوان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت:  دانش آموزان باید از حقوق شهروندی اطلاعات لازم را داشته باشند و اطلاع رسانی از روند فعالیت و عملکرد شهرداری  در بدنه این دستگاه امکان پذیر است.

حاجتی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش برای انتخاب شهردار مدرسه،  طرح های نمایشگاهی،  اطلاع رسانی محیطی، احترام به حقوق دیگران و ایجاد خانه فرهنگ محله ، تصریح کرد: طرح شهردار مدرسه در مدارس رشت اجرایی شود.

شهردار رشت نیز در این نشست بر ضرورت ارتقای همکاری های آموزش و پرورش و شهرداری رشت، تصریح کرد : مردم رشت به لحاظ پذیرش مسائل فرهنگی قابل تقدیرند و غنای آن بسیار مشهود است.

محمد ابراهیم خلیلی تصریح کرد: آموزش و پرورش ، یکی از ارکان اصلی نظام است که با تربیت فرزندان این مملکت نقش بسزایی در تامین آینده آنان ایفا می کند.

شهردار رشت یکی از ارکان اصلی کار شهرداری ها را فرهنگ سازی و ترویج فعالیت های دینی و فرهنگی بر شمرد و گفت : آموزش و پرورش نقش مهمی را در تعالی جامعه دارد.

خلیلی از ایجاد مرکز فعالیت های دینی در شهرداری رشت داد و افزود : تشکیل این گونه مراکز یکی از ضروریات است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon