شهید "محمد بیگلو" خود را وقف انقلاب کرد

شهید "محمد بیگلو" خود را وقف انقلاب کرد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه وقتی که انقلاب شکل گرفت شهید میثم محمدبیگلو فدایی انقلاب شد و خود را وقف انقلاب کرد، گفت: اخلاق شهدا را باید الگوی خود قرار دهیم و در رفتار آنها دقت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی صفاری عصر امروز در یادواره ســردار رشید اســـلام میثــــم محمـــد بیـــگلو و 69 شهید عملیات رمضــــان در مهدیه این شهر، با بیان اینکه برای ارتباط با شهید بیگلو اظهار کرد: خانواده شهید معتقدند که شهید بر اعمال همه آنها ناظر و هر کجا که می‌روند شهید با آنها است.

وی با بیان اینکه قطعا بدانید روح شهید میثم محمد بیگلو ناظر بر اعمال همه ما است، افزود: شک نکنید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند از اموات نیستند.

فرمانده دانشگاه امام حســین (ع) با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ، گفت: اینهای که در راه خدا کشته می‌شوند اموات نیستند اینها متنعم در پیشگاه خدا هستند و از نعمت‌های ویژه خدا بهره بردند و جایگاه خاص خود را دارند.

صفاری با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمودند«هر خوبی بکنید بالاتر از آن را از خداوند دریافت می‌کنید و وقتی به شهادت می‌رسید بالاتر از آن نزد خداوند وجود ندارد» یعنی خداوند شاهد و ناظر بر اعمال است و فردای قیامت پیامبران به احترام شهدا برمی‌خیزند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره جایگاه شهدا، تصریح کرد: در صحیفه نور، شهدا در ردیف پیامبران قرار داده  شدند و  در روایتی از کافی نقل شده وقتی کسی شهید شد چون همه چیز را در راه خدا داده خداوند در او جلوه و شهید در وجه خدا نظر می‌کند و حجاب شکسته می‌شود همانطور که  پیامبران حجاب را شکسته‌اند و این آخرین منزل برای انبیا است.

فرمانده دانشگاه امام حســین (ع) با بیان اینکه شهدا بر حسب حدود وجودی خود به این آخرین منزل می‌رسند، خاطرنشان کرد: کامل انسان، شهادت محسوب می‌شود و انسان  با کمال به اوج  می‌رسد و  اوج کمال در شهادت نهفته شده است.

صفاری با بیان اینکه دوستان شهید آرزو می‌کنند به اوج کمال و بندگی و شهادت برسند، گفت: جایگاه شهدا ویژه است خداوند در آیه 69 سوره نسا شهدا را هم ردیف اولیا و انبیا خود قرار داده و به شهدا توفیق شفاعت عطا کرده است.

وی با بیان اینکه ما در نماز دعا می‌کنیم خدایا ما را به راه راست هدایت کن راه کسانی که به آنها نعمت ویژه داده‌ای، افزود: شهدا جزو آنها هستند و ما در نماز دعا می‌کنیم که خدا این نعمت را به ما بدهد.

فرمانده دانشگاه امام حســین (ع) با بیان اینکه باید وصیت نامه شهدا را مطالعه کنیم که عمیق وجودی را در خود جای داده است، اظهار کرد: در وصیت‌نامه شهید میثم محمدبیگلو  آمده است:« دنیا محل استراحت نیست و استراحت بماند بعد شهادت»

صفاری افزود: در فردای قیامت می‌فهیم که غفلت کرده‌ایم و به خدا می‌گوییم اجازه بدهد برگردیم و خداوند می‌گوید امکان ندارد و این به دلیل آن است که تا زمانی که در دنیا بودیم به آیات و احادیث توجه نکردیم و غافل بودیم.

وی با بیان اینکه بارها در وصیت‌نامه امام راحل توجه و مطالعه به وصیت‌نامه شهدا تاکید شده است، گفت: باید فکر کنیم انقلاب در چه وضعیتی است و وظیفه ما در مقابل این انقلاب چیست و باید به نظام کمک کنیم نه اینکه باری به دوش نظام باشیم.

فرمانده دانشگاه امام حســین (ع) با بیان اینکه باید از فرصت بوجود آمده در ماه مبارک رمضان استفاده کنیم، تصریح کرد: اخلاق شهدا را باید الگوی خود قرار دهیم و باید در رفتار آنها دقت کنیم.

صفاری افزود: از وقتی که انقلاب شکل گرفت شهید محمد بیگلو فدایی انقلاب شد و خود را وقف انقلاب کرد جریانات زیادی قبل از انقلاب در گیلان وجود داشت که شهید در مقابله به آنها ایستادگی و مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب دشمنان سعی داشتند اعتقادات شرک آلوده خود را حاکم کنند، اظهار کرد: امام راحل انقلاب کرد تا دشمنان را پس بزند.

وی با بیان اینکه شهید محمدبیگلو در پایه‌گذاری سپاه استان گیلان فعالیت کرد،  افزود: از آثار وجودی شهید این بود که خیلی سریع متوجه شد باید روی آموزش نیروهای جبهه وقت گذاشت و تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گرفت.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه محمدبیگلو مرکز آموزشی نیروهای جبهه را تشکیل داد، گفت: نه تنها در گیلان بلکه استان مازندران را تحت آموزش قرار داد و بیش از 26 هزار نیروی مردمی، بسیجی و سپاه را آموزش داد که آموزش‌های وی عادی انفرادی نبود بلکه آموزش‌های حرفه‌ای و چریکی بود.

صفاری با بیان اینکه شهید اعتقاد داشت کسانی که می‌خواهند در جبهه حضور داشته باشند باید آمادگی همه جانبه داشته باشند، تصریح کرد: آمریکا و انگلیس سبب تولید داعش شدند و به کمک استعمار عربستان برای تخریب چهره اسلام تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه آنها می‌خواهند چهره وحشیگری از اسلام به نمایش بگذارند و دین خدا را هدف گرفتند، افزود: در آیات قرآن درمورد تلاش دشمنان برای از بین بردن دین مسلمانان گفت« باید تلاش و مبارزه کنید و دشمنان هر توطئه‌ای که به ذهنشان می‌رسد انجام می‌دهند.»

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به جریانات داعش در سوریه گفت: دولت سوریه فهمیدند که باید مردم را بر علیه داعش وارد صحنه کنند.

صفاری با اشاره به پیش‌بینی امام راحل برای تشکیل بسیج 20 میلیونی تصریح کرد: دستور امام به معنی لزوم حضور مردم در صحنه و حمایت همه جانبه مردم بود.

وی با تصریح بر اینکه دلیل به انحراف کشیدن اسلام بعد از پیامبر دوری مردم بود، افزود: حضرت زهرا(س) در خطبه غدیریه به همراهی نکردن مردم در این زمینه اشاره کرده است.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را درک صحیح مردم از حضور خود در صحنه‌های انقلاب و همراهی با امام دانست و گفت: در 9 دی 88 مردم وارد صحنه شدند و به غائله فتنه خاتمه دادند.

صفاری با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) برای حفظ حکومت اسلامی، اظهار کرد: اینجا بود که محمدبیگلو هرچه داشت برای حفظ انقلاب گذاشت و شهدا با ایثارگری‌های خود به مردم و کشور و اسلام عزت دادند.

وی با تاکید بر اینکه ایمان‌های محکم اراده‌های فولادی ایثارگری‌های خانواده شهدا سبب شده هیچ طوفانی نتواند بنیاد رفیع انقلاب را از جا بکند، افزود: این روحیه انقلابی مردم موجب می‌شود که آمریکا تصمیم خود برای حمله نظامی به ایران را عملی نکند آمریکایی‌ها معتقدند ممکن است آنها شروع کنند اما مردم انقلابی ایران آن را تمام می‌کنند.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با طرح این سئوال که چرا ائمه معصومین قوی‌تر از امام خمینی(ره) بودند نتوانستند برای ایجاد حکومت مانند انقلاب اسلامی ایران موفقیت کسب کنند، تصریح کرد: همراهی نکردن مردم و درک نکردن عمق حرکت ائمه سبب شد تا آنها موفق نشوند.

صفاری به اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درمورد شناخت زندگی ائمه، گفت: ایشان فرمودند که باید اعتراف کنیم زندگی ائمه را به خوبی نشناختیم و عجر و منزلت جهاد مرارت‌بار آنها بر شیعیان پوشیده و مهمترین چیزی که به طور شایسته‌ای مورد توجه قرار نگرفته مبارزه‌ حاد سیاسی آنها با دشمنان است.

وی با بیان اینکه از آغاز قرن دوم هجری که حکومت اسلامی با پیرایه‌های سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت پادشاهی بدل شد، افزود: در این زمان ائمه مبارزات خود را متناسب با شرایط روز تغییر دادند و تمام تلاش ایشان تشکیل حکومت بر پایه امامت بود.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه ارائه خداوند بر این بود که امام خمینی(ره) حکومت اسلامی تشکیل دهد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در همان روز نخست اعلام کرد من با کمک مردم حکومت تشکیل می‌دهم هدف و آرزوی ایشان تشکیل حکومت اسلامی بود.

صفاری بر لزوم حفظ حکومت اسلامی در بیانات امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در سوره بقره خداوند می‌فرماید دشمنان پیوسته با شما می‌جنگد تا دین شما را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه گاهی وقت‌ها دشمنان داخلی ما پیچیده‌تر از دشمنان خارجی عمل می‌کنند، اظهار کرد: کسانی که با ولایت فقیه مخالفت می‌کنند، دنیا داران و آقازاده‌ها مخالف نظام اسلامی هستند و اینها اهل نماز خواندن هم هستند.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه هدف نهایی دشمنی‌ها و فشارهایی که در سوریه اتفاق می‌افتد ایران اسلامی است، گفت: دشمنان اسلام در عراق و سوریه در حال تمرین کردن هستند تا به سراغ ما بیایند و هدف آنها دشمنی با ولایت است.

صفاری تصریح کرد: اگر این انقلاب شکست بخورد در واقع شکست تمامی مستضعفین جهان است و تا صدها سال چنین حکومتی تشکیل نمی‌شود، اینجا است که باید جان خود را در راه دین بگذاریم.

وی با اشاره به وصیت‌ شهدا در مورد پایبندی و پشتیبانی از ولایت فقیه، گفت: شهدا دغدغه دین با محوریت ولایت فقیه داشتند.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه وظیفه ما بالابردن اطلاعات دینی و معرفتی است، افزود: خداوند به ما می‌فرماید آیات قرآن را بخوانید تا تزکیه شوید و گناه نکنید و در این آیات تفکر و اندیشه کنید.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon