شناسنامه جامع زمین‌های اداری در محدوده شهر سقز تهیه شود

شناسنامه جامع زمین‌های اداری در محدوده شهر سقز تهیه شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز خواستار تهیه شناسنامه جامع زمین‌های محدوده شهر سقز با کاربری‌های مختلف اداری شد و گفت: برای تعیین تکلیف این زمین‌ها به زودی جلساتی با روسای ادارات و اعضای شورا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، نادر فخری در نشست هم اندیشی با رئیس و اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهردار سقز، اظهار کرد: شوراهای اسلامی و شهرداری ها نهاد عمومی غیردولتی هستند و مهم‌ترین وظیفه دولت هدایت و حمایت از شوراها و شهرداری‌هاست.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت چه انتصابی  و چه انتخابی در نظام مقدس اسلامی ایران به معنی در خدمت بودن مردم است گفت: شهرداری ها به عنوان پیشانی نظام، نقش مهمی در آبادانی و افزایش رضایتمندی مردم بر عهده دارند و شهرداری سقز  در این راستا اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به تعدادی از طرح های نیمه تمام از جمله پایانه مسافربری تصریح کرد: اجرای صحیح پروژه ها و در نظر گرفتن جوانب کاری از جمله توجه به رفع مشکل ترافیک و تراکم جمعیت و آینده نگری در اجرای طرح ها باید مدنظر قرار گیرد.

وی به قدمت فرهنگی و تاریخی شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: تسریع در ساخت موزه مردم شناسی و موزه عرضه اشیاء، بسیار با اهمیت و ضروری است.

فخری خواستار تهیه شناسنامه جامع زمین های محدوده شهر سقز با کاربری‌های مختلف اداری شد و گفت: برای تعیین تکلیف این زمین ها به زودی جلساتی با روسای ادارات و اعضای شورا برگزار می شود.

رئیس شورای اسلامی سقز هم خواستار رفع مشکل بلاتکلیف بودن زمین هایی با کاربری های مختلف آموزشی،فرهنگی ورزشی شد و گفت: نشست با ادارات و تعیین تکلیف این زمین ها جهت تملک در دستور کار قرار می‌گیرد.

نظام غفاری با اشاره به بحث زیان دهی موضوع  اوراق مشارکت جهت ساخت مجتمع تجاری شهر گفت: شهرداری مبلغ زیادی از این محل بدهکار است که بایستی موضوع اوراق مشارکت و سرانجام این موضوع، تعیین تکلیف شود.

شهردار سقز هم در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از 100 پروژه عمرانی در مناطق مختلف شهرسقز در حال اجراست گفت: برنامه ریزی توسعه شهری سقز متوازن بوده و تمام بخش‌های شهر اعم از شمالی، جنوبی، شرقی و غربی را در بر می گیرد.

ضیالدین نعمانی افزود: در اجرای پروژه های عمرانی، شهرداری سقز از تکنولوژی های روز بهره برده شده و کیفیت پروژه ها از نظر فنی در سطح بالایی قراردارد.

وی ساماندهی آب های سطحی، احداث خیابان، بلوار، پل سواره، پیاده رو سازی، آسفالت، احداث 4 پارک جدید، تجهیز پارک ها، اصلاح هندسی معابر را از جمله پروژه هایی عنوان نمود که شهرداری از محل منابع داخلی در سال 93 انجام می‌دهد.

نعمانی گفت: احداث موزه مردم شناسی، ساماندهی و بازسازی سردرب بازار تاریخی، احداث مجتمع تجاری با مشارکت بخش خصوصی، لایروبی رودخانه سقز و تلاش جهت جذب اعتبارات از طرح ها و برنامه های این نهاد خدماتی در سال 93 است.

وی افزود: امسال برای اتمام موزه سقز 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon