زندانیان پارس آباد در کشت و صنعت مغان فعالیت می‌کنند

زندانیان پارس آباد در کشت و صنعت مغان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: در راستای تامین معیشت زندانیان و خانواده‌های آنها, زندانیان اردبیل در شرکت کشت و صنعت مغان مشغول به فعالیت و کسب درآمد می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سرپرست بازداشتگاه و مرکز اشتغال و حرفه آموزی شهرستان  پارس آباد در جلسه بررسی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در این شهرستان اظهار کرد: تعدادی از زندانیان رای اشتغال مرکز اشتغال و حرفه آموزی پارس آباد با حضور در مزارع کشت و صنعت مغان در قالب گروه‌های کاری ماهر، نیمه ماهر و کارگر ساده با مشارکت در تولید محصولات کشاورزی و ورود به چرخه اقتصادی کشور بخشی از مخارج معیشتی خانواده خود را در سه ماهه نخست امسال تامین کردند.

اکبرنژاد افزود: با عنایت به اینکه مجموعه مرکز اشتغال و حرفه آموزی پارس آباد در دشت حاصلخیز مغان قرار گرفته و کار کاشت و برداشت کشت اول محصولات فرا رسیده است با انعقاد قراردادهای متعدد با مجتمع کشت و صنعت مغان در سه ماهه نخست سال امسال تعداد 326 زندانی با پرداخت دستمزد در مزارع مشغول به کار شدند.

وی با قدردانی از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره  مجتمع کشت و صنعت  مغان در مورد همکاری در ایجاد بستر اشتغال این افراد بیان کرد:  در سه ماهه نخست امسال 5 قرارداد منعقد شده است که این قرارداد ها عبارتند از تنظیف و پاکسازی شهرک کشاورزی شهید غفاری، کاشت گوجه و خیار، تخلیه و بارگیری محصولات کشاورزی و مخلوط کشی و در داخل شهر پارس آباد نیز با انعقاد قراردادی با زیبا سازی شهرداری این شهر رنگ آمیزی جدول های داخل شهر نیز به مددجویان این مرکز واگذار شد.

سرپرست بازداشتگاه و مرکز اشتغال  پارس آباد با اشاره به پرداخت حق الزحمه به زندانیان شاغل در قبال کار انجام شده برابر قانون کار و براساس تقسیم بندی کار گر ماهر و نیمه ماهر و ساده  گفت: با پرداخت دستمزد همه زندانیان مشغول به کار، حق بیمه آنها نیز پرداخت می شود.

وی با اشاره به تاکید مدیرکل زندان های استان در زمینه توسعه اشتغال و حرفه آموزی  به صورت  اشتغال گروهی زندانیان و استفاده از ظرفیت های موجود اشتغال در این شهرستان تصریح کرد:  برابر رایزنی‌های به عمل آمده با مجتمع کشت و صنعت مغان امیدواریم تا در فصل برداشت محصولات زیتون و گوجه و خیار تعداد زیادی از زندانیان در این بخش  مشغول بکار شوند.

اکبرنژاد اشتغال به کار زندانیان در بخش کشاورزی شرکت کشت و صنعت مغان با نظارت کامل عوامل اجرایی مرکز اشتغال و حرفه آموزی پارس آباد و نظارت فنی مسئولان شرکت مربوطه و با رعایت ضوابط قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon