احتمال اعمال محدودیت در شبکه سراسری برق

احتمال اعمال محدودیت در شبکه سراسری برق

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت:‌ اگر مردم در مصرف برق صرفه جویی نکنند امکان قطعی برق از طریق شبکه سراسری و مشکلات و معضلات ناشی از آن وجود دارد.

علیرضا علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: ‌با وجود اینکه انتظار داشتیم تابستان امسال صرفه جویی مردم را به همراه صنایع و واحدهای تجاری شاهد باشیم اما در 25 روز گذشته از تیر ماه این اتفاق نیفتاده و در حال حاضر وضعیت بار شبکه سراسری در تامین برق مورد نیاز در صورت عدم رعایت مصرف با مشکلی جدی رو به رو می شود.

وی با بیان اینکه مردم باید در پیک مصرف و از ساعت 8 شب تا ساعت 11 شب مراقبت بیشتری را انجام دهند تا افزایش بار مصرف را شاهد نباشیم، افزود: اگر قرار باشد قطعی نیز رخ دهد ما این قطعی را از واحدهای پرمصرف شروع می کنیم و چاره ای جز این فرایند نداریم.

علیزاده با تشریح اینکه در تابستان امسال رویکرد ما کاهش 7 تا 10 درصدی مصرف برق است، بیان کرد: لزومی ندارد برای گذر از تابستان گرم و کمتر از 300 ساعت پیک مصرف نیروگاه های جدیدی را احداث کنیم و بخواهیم 7 هزار و 500 مگاوات تولید مازاد داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت برق استان اردبیل با اشاره به گرمای زودرس و کاهش نزولات جوی به عنوان مشکلات و معضلات جانبی تولید برق گفت: این مشکلات و نارسایی ها ما را باید متوجه این واقعیت بکند که اگر به درستی مصرف نکنیم و در زمان اوج مصرف نتوانیم منطبق بر عقلانیت رفتار کنیم، به طور قطع با مشکلات جدی مواجه می شویم.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با نصب ژنراتورهای اضطراری در مصرف خود اصل کاهندگی را رعایت کنند وگرنه در صورت ادامه این وضعیت ما ممیزی انرژی را در سازمان ها و نهادهای دولتی به انجام می رسانیم.

علیزاده تصریح کرد:‌ در نشستی که به عنوان راهکارهای منطقی در مصرف بهینه برق با مدیران اجرایی دستگاه های دولتی و صاحبان کارخانجات داشتیم مشوق های در نظر گرفته شده برای مصرف کنندگان اعلام کردیم تا آنها بتوانند با این راهکار به شرکت برق در ارائه خدمات مطلوب کمک کنند.

مدیرعامل شرکت برق اردبیل از ارائه تخفیف ویژه برای واحدهای صنعتی در صورت توافق با شرکت برق برای تعمیر و بازسازی و تعطیلی تابستان واحدهای تولیدی خود و تغییر شیفت مورد نظر خبر داد و گفت:‌همه این برنامه ریزی ها در مسیری است تا از انرژی برق با وجود ظرفیت خوب تولید در این استان بتوانیم در مسیر بهره وری بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon