مجلس از مذاکرات هسته‌ای در چارچوب اصول نظام، حمایت می‌کند

مجلس از مذاکرات هسته‌ای در چارچوب اصول نظام، حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ‌مردم مبارکه در مجلس ‌گفت: مجلس از مذاکرات هسته‌ای در چارچوب اصول نظام، حمایت می‌کند.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با  خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین و روند مذاکرات اظهار کرد: ما در مجموع از مذاکره حمایت می‌کنیم و اصل مذاکره را بد نمی‌دانیم، مجلس شورای اسلامی هم از تیم مذاکره کننده تا زمانی که از حقوق نظام دفاع می‌کنند و از حد مذاکرات خارج نشده، حمایت می‌کند.

افزایش توقع غرب، دلیل بی‌اعتمادی مقام معظم رهبری به مذاکرات

وی بیان کرد: قرار بود این مذاکرات در یک زمان مشخص پیرامون مباحث هسته‌ای صورت گیرد اما پس از آن به دلیل خوی استکباری که کشور‌های مذاکره کننده داشتند با بیشتر کردن جلسات و بالا بردن زمان آن، توقعاتشان را هم افزایش دادند؛ این مسئله به صورت واضح و روشن تأیید کننده بیانات رهبری قبل از مذاکرات، پیرامون خوی استکباری و بی‌اعتمادی به غرب و طرف مذاکره کننده است.

نماینده مردم شهرستان  مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در روند مذاکرات هر چه جلو‌تر می‌رویم بهانه‌ها بیشتر می‌شود به طور مثال روزی می‌گویند ما خواستار تعلیق سایت هسته‌ای نطنز هستیم و روز دیگر آب سنگین اراک را سوژه بهانه‌گیری‌های خودشان می‌کنند و زمان دیگری پایین آوردن سطح غنی‌سازی را از ما می‌خواهند و همه این مسائل بیانگر بهانه‌جویی‌های بدون دلیل طرف‌های مذاکره است.

وی افزود: طرف مذاکره کننده با بهانه‌گیری‌هایی که می‌کند خواستار کاهش توان دفاعی ما و هم‌چنین به دنبال جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ما است به همین سبب ما را به داشتن سلاح هسته‌ای متهم می‌‌کنند در صورتی که ما به دنبال جنگ نیستیم و در طول تاریخ همیشه با وجود این‌که به دنبال جنگ نبودیم همیشه مورد تهاجم دیگر کشور‌ها قرار گرفته‌ایم.

ایرانپور خاطرنشان کرد: دشمن امروز با زیاده‌خواهی‌هایی که دارد، خواستار کاهش توان دفاعی ما بوده و این موضوع حق مسلم ما است هم‌چنین به نظر من جای این‌گونه صحبت‌ها در مذاکرات نیست و زیاده‌خواهی و عدم صداقت طرف غربی مذاکرات نشانگر آن است که مذاکرات از مسیر خود خارج شده و هم‌چنین صحت بیانات رهبری را مورد مذاکرات و بی‌اعتمادی به غرب تأیید می‌کند.

وی با اشاره به موضع مجلس در این مذاکرات، گفت: زمانی که این مذاکرات از مصالح مملکتی خارج شود و در راستای بهبود شرایط نظام نباشد و خطوط قرمز رعایت نشود، مجلس هم موضع می‌گیرد البته ما تا آن‌جایی که به نفع مصالح کشور باشد از این مذاکرات حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آن‌جایی که امروز دشمن با سوزاندن زمان سعی در جلوگیری از پیشرفت ما دارد اگر این توافقات به نتیجه نرسد برای پایمال نشدن خون ده‌ها دانشمند هسته‌ای کشورمان به فعالیت هسته‌ای خود ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon