حکومت در نگرش علوی مهمترین ابزار برقراری عدالت است

حکومت در نگرش علوی مهمترین ابزار برقراری عدالت است

خبرگزاری تسنیم: خطیب جمعه قوچان گفت: برطبق فرمایشات آن حضرت حکومت بر مردم هدف نیست بلکه وسیله‌ای ‌برای اجرای عدالت‌ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قوچان ضمن گرامیداشت شهادت مظلومانه حضرت علی (ع)  اظهار کرد: با توجه به شخصیت والای امیرالمومنین علی (ع) جا دارد که مسلمین شناخت کاملی از زندگی آن حضرت داشته باشند و چه راهی بهتر از سخنان و خاطرات خود این بزرگوار در نهج البلاغه که توسط سید رضی و از زبان خود ایشان نقل شده است.

خطیب جمعه قوچان بیان کرد: در شناخت شخصیت ایشان باید به چند مرحله توجه کافی داشت اول سیمای آن حضرت در دوران کودکی در خانه پیامبر، دوم سیمای ایشان در دوران نوجوانی و جوانی در کنار پیامبر، سوم وجود ایشان تا لحضات آخر عمر در کنار پیامبر و چهارم گرفتاریهای آن امام همام در دوران زمامداری که بعد از پیامبر بر ایشان وارد شد.

طباطبایی با تبیین موارد یاد شده افزود:گرفتاری‌های آن حضرت بعد از پیامبر هر چند تلخ و درناک بود ولی درسی بزرگ به مردم داد.

وی افزود: مردم از این تاریخ تلخ درس گرفتند تا در مقابل امام زمان خود نایستند زیرا مخالفت با امام زمان سبب بدبختی و بیچارگی می‌شود.

خطیب جمعه قوچان بیان کرد: باید ملت و مسلمانان جهان این نکته را بدانند و بفهمند و به آن توجه کافی داشته باشند.

وی درباره انگیزه و نحوه شهادت امام علی (ع) نیز گفت: برطبق فرمایشات آن حضرت حکومت بر مردم هدف نیست بلکه وسیله ای است برای اجرای عدالت و برای همین است که وقتی ضربت بر سر مبارک وارد آمد فرمود: به خدای کعبه قسم که رستگار شدم زیرا این ضربت بر فرق عدالت و حقیقت بود و علی مظهر عدالت و حقیقت است.

طباطبایی با اشاره به احتمال بیشتر قرار گرفتن شب قدر در دهه سوم ماه رمضان گفت: شناخت شب قدر شناخت امام زمان است و اگر کسی امام زمان خود را بشناسد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon