حقوق خرداد بازنشستگان فولاد در محاق‬

حقوق خرداد بازنشستگان فولاد در محاق‬

خبرگزاری تسنیم:با وجود اینکه معاون مالی صندوق بازنشستگی فولاد خبر از رفع تأخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد تا نیمه تابستان داده بود و وزیر صنعت نیز چند روز گذشته کارت زرد بابت این موضوع گرفت، هنوز حقوق خرداد این بازنشسته‌ها پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سؤال حسن کامران، نماینده مردم اصفهان از محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد بررسی قرار دادند. سؤال این نماینده مجلس از وزیر صنعت درباره علت وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد و عدم پرداخت مستمری آنان یا دیرکردهای غیرقابل توجیه بود.

اما وزیر صنعت، معدن و تجارت نتوانست نمایندگان مجلس را در پاسخ به سؤالی راجع به وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد قانع کند و از مجلس کارت زرد گرفت.

در آن جلسه نماینده مردم اصفهان با اشاره به گزارش قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی در مورد تخلفات مدیرعامل این صندوق گفت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی اقدام به تحصیل مال نامشروع به میزان 12‌میلیارد تومان کرده است. رئیس هیئت مدیره فولاد سام نیز حدود 7 تریلیون ریال مال نامشروع کسب کرده است.

وی گفت: شما در این نامه تأکید کرده‌اید که این صندوق 14 هزار میلیارد تومان کسری دارد که باید دولت تأمین کرده و وزارت اقتصاد پرداخت کند، این در حالی است که وزارت اقتصاد به دلیل کسری منابع وام ازدواج مردم را پرداخت نمی‌کند.

کامران خطاب به نعمت‌زاده بیان کرد: این بازنشستگان کارمندان شما هستند، توضیح دهید. پول بازنشستگی این جمعیت 80 هزار نفری کجا رفته است و با چه مبلغی این صندوق به سازمان تأمین اجتماعی تحویل داده شده است.

*  ربیعی به مجلس پیغام داد

در ادامه، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به ابهامات کامران در جایگاه حاضر شد و تصریح کرد: گویا آقای کامران تاریخ‌ها را فراموش کردند که اگر مشکلاتی بوده در چه دوره‌ای بوده است. در مهر‌ماه سال 91 دولت مصوب کرده که صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با همه اسناد، اوراق، تعهدات، مطالبات به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بند دیگر این مصوبه تأکید شده که منابع این صندوق از طریق واگذاری 17 درصد سهام سایپا، 55 درصد سهام شرکت دخانیات، 19 درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران، 71 درصد سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی، 53 درصد سهام شرکت ذوب‌آهن و 100 درصد سهام معدن زغال سنگ کرمان و معدن زغال سنگ طبس تأمین شود.

وی افزود: متأسفانه این کار در دولت گذشته اجرا نشد و از دولت یازدهم مصوبه‌ای گرفتیم که تا پیش از پایان روند واگذاری‌ها، دولت 12 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان از محل فروش آتی این سهام‌ها نقداً در اختیار صندوق قرار دهد تا پول بازنشستگان پرداخت شود.

محمدرضا نعمت‌زاده در پاسخ به این سؤال گفت: این سؤال قبلاً در آبان ماه سال گذشته مطرح شد و بنده توضیح دادم. این مشکل به تصمیم دولت دهم در سال 91 باز می‌گردد که صنعت بازنشستگی فولاد را از این شرکت جدا کرده و به سازمان تأمین اجتماعی برد.

نعمت‌زاده تصریح کرد: اقدامات لازم برای حل این مشکل در حال نهایی شدن است، نمی‌دانم چرا چیزی که ما در ماه گذشته توضیح دادیم دوباره مطرح می‌شود. اشکال از ماست یا هیئت رئیسه مجلس یا آقای کامران؟

وی با تاکید بر اینکه مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد هیچ ربطی به وزارت صنعت ندارد، گفت: با آقای ربیعی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی صحبت می کردم. ایشان گفتند که از قول من بگویید این کار به وزارت کار مربوط است، ما تا آخر اردیبهشت ماه حساب و کتاب های بازنشستگان را انجام داده‌ایم، پرداخت حقوق خرداد ماه مقداری به تعویق افتاده که به خاطر محدودیت های مالی صندوق است، اما به زودی حل خواهد شد.

این وعده ربیعی برای حل مشکلات بازنشستگان در حالیست که شهبازی  معاون اقتصادی و مالی صندوق بازنشستگی فولاد ایران پیش از این  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفته بود: با برنامه ریزی ها و اقداماتی که از سوی مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد ایران و با حمایت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، تأخیر سه تا چهار هفته ای در پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد تا نیمه تابستان رفع می شود.

به گزارش تسنیم، اکنون اولین ماه تابستان  به پایان رسیده است و درحالی که بازنشستگان در گوشه و کنار از منبع موثق از وزارت کار شنیده بودند که حقوق خرداد ماه تا پایان شب 26 تیرماه پرداخت می شود هنوز پولی به حساب بازنشستگان واریز نشده است. مشکلی که به خاطر آن وزیر صنعت  از مجلس کارت زرد گرفت و دولت 6کارته شد همچنان باقی است و هنوز هیچ مقام مسئولی به طور دقیق اعلام نمی‌کند که این مشکل چه زمانی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه