مهمترین چالش استکبار، جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه است

مهمترین چالش استکبار، جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه است

خبرگزاری تسنیم: معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه اسلام در طول تاریخ با بحران‌های زیادی مواجه بوده است، گفت: امروز مهمترین چالش استکبار، جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام احمد مروی شامگاه جمعه در مراسم شب قدر مصلی امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه فرد خداترس و کسی که  هوای نفس خود را کنترل کند بهشتی می‌شود، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های معرفت انسان خوف از خدا است.

وی با بیان اینکه کسی که ترس از خدا نداشته باشد نسبت به خداوند معرفت ندارد، افزود: اگر عالم به الله باشد باید از خدا و عذاب خداوند بترسد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، با تأکید بر خوف از خداوند متعال، گفت: مومن باید خداترس بوده و از غرور و خوذبینی به دور باشد.

مروی با بیان اینکه انسان مومن باید بین خوف و رجا باشد، گفت: اعمال صالح  نباید مومن را دچار غرور کند و نه در حالت خضوع و خشوع، مغرور به اعمال صالح شود و نه انسان نا امید از فضل و رحمت خدا باشد.

وی با تأکید بر اینکه خداوند بخشنده و مهربان این فرصت‌ها و مناسبت‌ها را برای بندگان خود قرار داد تا بندگان از آن برای توجه بیشتر و قرب به خدا و عبادت‌ها و اعمال بهره ‌بگیرند، تصریح کرد: امید و ترس انسان را از مسئولیت جدا می‌کند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با گرامیداشت شب های قدر، گفت‌: در شب‌های قدر می‌گویند گناهان را به ذهن بیاورید برای اینکه جلوی چشم باشد تا از خداوند خجالت بکشید و حقیقتاٌ از خدا طلب عفو کنید و مطمئن باشید وقتی توبه قلبی باشد خداوند بخشنده و مهربان است.

وی با بیان اینکه  اسلام در طول تاریخ با فشارها و بحران‌های زیادی مواجه بوده است، گفت: امروز مهمترین چالش استکبار، جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن ولایت فقیه است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه در شب‌های قدر قلب انسان باید کاملا به یاد خدا باشد، خاطرنشان کرد: اگر انسانی که مرتکب همه گناهان شده از رحمت الهی نا امید شود گناه کبیره انجام داده است.

مروی خاطرنشان کرد: یأس از رحمت و بخشش و رأفت الهی و ناامید از آنچه که مورد مغفرت الهی است سبب می‌شود تا بستر برای حضور شیطان در همه ابعاد در انسان فراهم شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon