دستگاه‌های دولتی از پرداخت مطالبات شهرداری رشت خودداری می‌کنند

دستگاه‌های دولتی از پرداخت مطالبات شهرداری رشت خودداری می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به طلب‌های میلیاردی شهرداری این شهر گفت: این طلب‌ها متعلق به مردم بوده و تا حد زیادی می‌تواند مشکلات شهر و شهرداری را حل کند که دستگاه‌های دولتی از دادن بدهی‌هایشان امتناع می‌کنند.

امیر حسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، رفع مشکل آب‌های سطحی، زیرگذر شهید رجایی، اصلاح ورودی شهر، ساختمان شهرداری ، پروژه های زیبا سازی شهر، حسابرسی حساب های شهرداری و شورا، لکه گیری و رسیدگی به آسفالت ها را از اولویت های شهرداری در قالب بودجه 93 دانست و اظهار کرد: اولویت‌های کمیسیون برنامه و بودجه شورا امسال برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های پیگیرتر بر مدیریت هزینه‌ها بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

قرارداد 2 میلیارد تومانی مطالعاتی با دانشگاه شریف

وی با اشاره به بررسی  و تهیه گزارش از پروژه‌های مطالعاتی پرهزینه ای که سال‌های گذشته بین شهرداری و برخی دانشگاه ها و بخش خصوصی بسته شده و همچنین بررسی چگونگی ادامه همکاری با این بخش‌ها، افزود:  تمرکز بر روی یکی از سنگین ترین پروژه های مطالعاتی شهرداری رشت با دانشگاه صنعتی شریف که با مبلغ 2میلیارد تومان در  شش بخش در دو سال گذشته منعقد شده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت، با تأکید بر اینکه این پروژه در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این پروژه‌ها  از سوی کمیسیون دارای نواقص بسیاری اعلام شد.

علوی با تاکید بر اینکه این پروژه با وجود اینکه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده، تصریح کرد: اما از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نبوده و در برخی موارد هیچ نشانی از تمرکز و توجه به شرایط شهرداری رشت در آن مشهود نیست.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون بیش از 500 میلیون تومان از مبلغ فوق به دانشگاه مذکور پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط پیشرفت پروژه اعضای شورا به دنبال تصمیم درستی در خصوص ادامه این پروژه هستند.

برنامه‌ریزی برای ساماندهی تبلیغات محیطی رشت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت تبلیغات محیطی را یکی از منابع درآمدی شهرداری شمرد وتاکید کرد: تبلیغات محیطی باید به گونه ای باشد تا به  زیبایی شهر آسیبی نرسد.

علوی وضع ضوابط جدید را درباره تبلیغات جایگاههای سوخت ضروری خواند و افزود: درآمد شهرداری در سال گذشته از این تبلیغات تنها 28 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: براساس  قانون 20درصد قراردادهای تبلیغاتی این جایگاه‌ها، باید به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت شود که متأسفانه برخی از جایگاه‌ها با ارایه قراردادهای سوری مبلغی پایین را به شهرداری پرداخت می‌کنند که با مبلغ اصلی متفاوت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت، اظهار کرد: مسلما برای فضاهای تبلیغاتی در جایگاه‌های سوخت باید ضابطه مشخصی تعیین کرد و انتظار می رود که با بررسی از سوی کارشناسان شهرداری، ضابطه ای منطقی و کارشناسی شده با توجه به مولفه های زیباسازی شهر به شورا اعلام شود.

شورا در کاهش مزایای کارکنان شهرداری نقشی ندارد

علوی درباره کاهش مزایای کارکنان شهرداری گفت: شورا درمورد حقوق و مزایای کارکنان شهرداری دخالت مستقیم ندارد و فقط بر سرفصل های بودجه و زمان هزینه کرد آن در زمان  تفریغ بودجه نظارت می‌کند و  شهردار درباره هزینه‌ها تصمیم گیری کرده و بر اساس برنامه‌ای که ارائه می‌دهد از شورا مجوز می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت درباره ساماندهی رودخانه‌ها نیز گفت: ساماندهی این رودخانه نیازمند چندین هزار میلیارد ریال است که شهرداری رشت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی این هزینه ها باشد.

علوی  گفت: مطالعات ساماندهی رودخانه ها در حال انجام بوده و تا چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ساماندهی بخش هایی از این رودخانه ها شروع شده که امیدواریم با یاری مسئولان و توجه خاص به این معضل ملی که نیازمند اعتبار بسیار بالایی است این مهم محقق شود.

واگذاری حسابرسی شورا و شهرداری به یک موسسه معتبر

علوی درباره حسابرسی سال‌های گذشته شهرداری و شورا گفت: دوبار از شرکت های حسابرسی استعلام کردیم.

وی با بیان اینکه بار نخست شرکت‌های شرکت کننده شرایط مورد تایید کمیسیون را نداشتند، تصریح کرد: در استعلام دوم از شرکت‌های بیشتری استعلام گرفتیم که یکی از شرکت‌ها که سابقه خوبی در حسابرسی شهرداری‌ها داشت را انتخاب کردیم که پس از مذاکره با این شرکت قیمت ارایه شده را تا 60 درصد کاهش دادیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت هیئت عالی سرمایه گذاری را یکی از خروجی‌های کمیسیون برنامه و بودجه دانست و افزود: این هیئت حاصل چندین ماه مطالعه و بررسی با همکاران در کمیسیون برنامه و بودجه است.

علوی با اشاره به لزوم ایجاد فضای باز و جدید و حمایت کامل از سرمایه گذاران تصریح کرد که با تشکیل این هئیت با سرعت و دقت بیشتر پروژه های مناسب و جدیدی انجام گیرد و به نتیجه برسد.

وی با اشاره به نگاه راهبردی شورای چهارم به سرمایه‌گذاری، افزود: یکی از نیازهای اساسی شهر رشت حضور سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال و توسعه شهر است که امیدوارم با سرعت و شدت بیشتری انجام شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت احتمال موفقیت این هیئت را صد در صد اعلام کرد و گفت: خیلی از سرمایه گذاران مایلند که در صورت فراهم شدن شرایط مناسب به این حوزه وارد شوند.

واگذاری باغ پرندگان رشت به شهرداری

علوی، وجود مشکلات بین دستگاهی در رشت را مهمترین عامل در عدم استقبال سرمایه گذاران دانست و گفت: ما در این مدت با دستگاه های مختلف رایزنی های گسترده ای داشتیم و این رایزنی‌ها ادامه پیدا می‌کند تا بتوانیم کارهای خوبی در شهر انجام دهیم.

وی با اشاره به حوزه های سرمایه گذاری گفت: یکی از جذابترین حوزه ها برای سرمایه گذاری گردشگری است که الویت ما نیز محسوب می‌شود اما مطمئنا در حوزه‌های دیگر هم از سرمایه گذاران استقبال و حمایت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت یکی از خروجی‌های کارگروه سرمایه گذاری را باغ پرندگان دانست و افزود: باغ پرندگان که در شورا نیز توسعه آن تصویب شد یک کار فرهنگی و عام المنفعه توسط صاحب این باغ است که آن را برای توسعه در اختیار شهرداری قرار داده که الویت ما نیز با توجه به فراهم بودن شرایط اولیه است.

مطالبات میلیاردی شهرداری رشت

علوی به قرارداد چند صد میلیونی شهرداری رشت با صدا و سیما  اشاره کرد و گفت: من موافق این قرارداد نبوده و نیستم و به طور کلی با اصل این قرارداد هم مشکل دارم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه صدا و سیما به عنوان قدرتمندترین رسانه نباید از مردم برای بررسی مسائل شهری ، انعکاس نظرات و فعالیت‌ها پول دریافت کند خاطرنشان کرد: این مبالغ متعلق به مردم بوده و باید برای عمران و آبادی شهر هزینه شود.

علوی با اشاره به طلب‌های میلیاردی شهرداری، افزود: این طلب‌ها هم متعلق به مردم بوده و تا حد زیادی می تواند مشکلات شهر و شهرداری را حل کند که متاسفانه این ادارات از دادن بدهی‌هایشان امتناع می‌کنند.

گفت‌وگو از : سمانه صادق‌کسمایی

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon