شخصیت امام علی(ع) هر انسانی را شگفت‌زده می‌کند

شخصیت امام علی(ع) هر انسانی را شگفت‌زده می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده آیت‌الله سیستانی در مشهد مقدس گفت: شخصیت حضرت علی (ع) در جهان آفرینش پس از پیامبر اسلام (ص) یگانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیدجعفر سیدان عصر امروز در مراسم عزاداری حضرت علی (ع) که در مدرسه آیت‌الله خوئی در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز, روز شهادت شخصیتی الهی است که در جهان خلقت و در آفرینش پس از پیامبر اسلام یگانه است.

وی تصریح کرد: امروز روز شهادت شخصیتی است که از مرز کفر تا اسلام هر انسانی را به شگفتی واداشته است و دوران زندگی‌اش از ولادت تا شهادت بسیار آموزنده بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امیدواریم در این ایام همه عزاداری‌های ما در نقاط مختلف عالم و همچنین در این محفل بزرگ که با تجمع عظیم مردم مشهد همراه بوده است مورد عنایت قرار بگیرد.

 سیدان بیان کرد: این محفل از هر جهت دارای اهمیت است؛ از سویی تبعات مختلف مردم در آن حضور پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز در این مراسم حضور دارند.

وی افزود: در مملکتی که منتسب به امام و ائمه است و در کشوری که علوم فاطمی در آن تدریس می‌شود انتظار و اقتضا همین است, مملکتی که در آن از مسئولیت خطیر رهبری گرفته تا همه مردم خود را خادم اهل‌بیت (ع) می‌دانند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای شناخت شخصیت‌ها لازم است که بر روی خلقیات آنها، آثار آنها، گفتار و همچنین تربیت‌شدگان محضر آنها مطالعه انجام شود و در مورد آنها یک جمع‌بندی صورت بگیرد و در واقع معرفی شخصیت‌ها به این صورت انجام می‌شود.

 سیدان بیان کرد: مفتخریم که در عزاداری امیرالمؤمنین (ع) شرکت کرده‌ایم و باید از امثال این گردهمایی‌ها و اجتماعات برای دستیابی به معرفت بیشتر نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) کوشا و در پیروی از دستورات آنها ساعی باشیم تا در نتیجه شناخت آنها مراحل رشد و ترقی را طی کنیم.

وی با اشاره به کلام امیرالمؤمنین (ع) برای کسب معرفت و رشد و ترقی عنوان کرد: در وهله اول باید در تمام مراحل زندگی امید و توکل انسانها به خداوند متعال باشد و همواره باید دل به حضرت باری‌ تعالی سپرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همچنین بر اساس کلام ایشان اگر انسان چیزی را نمی‌داند باید اقرار به جهل کند و آن مسئله را از علمای دین و علم بپرسد.

سیدان افزود: زندگی هدفمند و داشتن چشم‌انداز و هدف یکی دیگر از الزامات کسب معرفت و رشد و ترقی است و انسان باید در مسیر دستیابی به هدف همواره صبر پیشه کند.

وی عنوان کرد: شخصیت‌هایی مانند ائمه‌اطهار (ع) بر اساس مدارک معتبر و استوار از هر جهت راسخ و بی‌نظیر هستند و باید همواره آنها را سرمشق خود قرار دهیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon