تمدید مذاکرات برد برای ایران بود/ اوباما کنگره را دور زد

تمدید مذاکرات برد برای ایران بود/ اوباما کنگره را دور زد

خبرگزاری تسنیم: نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیسیون فرعی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس با انتشار بیانیه‌ای با تمدید مذاکرات با ایران مخالفت کرد و آن را بازی برد ــ برد برای ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "ایلیانا راس لیتنین"، نماینده جمهوری‌خواه از فلوریدا با ادعای اینکه تمدید مذاکرات به‌معنی عدم پایبندی ایران به تعهداتش در توافق مشترک اقدام است، از کنگره خواست  تحریم‌ها را افزایش دهد. او باراک اوباما را متهم کرد که کنگره را دور زده است.

در بیانیه این نماینده مجلس نمایندگان چنین آمده است:

«این خبر که دولت و گروه 1+5 توافق موقت اتمی با ایران را برای چهار ماه دیگر تمدید کرده‌اند به این معنی است که ایران به نابود کردن برنامه اتمی خود پایبند نیست. بار دیگر دولت و جامعه بین المللی در زمانی که ایران به بمب نزدیک‌تر می‌شود، فریب تاکتیک‌های وقتگیر و فریب‌کارانه ایران را خوردند. روحانی در گذشته لاف از آن زده است که چگونه غرب را فریفته و برای پیشبرد برنامه اتمی  ایران زمان خریده است. و این نیز یکی دیگر از برنامه‌های فریب‌کارانه آنان است».

خانم راس لیتنین می‌افزاید: «اگر رئیس جمهوری پیش از گرفتن این تصمیم به کنگره آمده بود یک نه محکم دریافت می‌کرد و ما نیز  به افزایش تحریم‌ها اقدام می‌کردیم. اما او در عوض بر آن شد که کنگره را دور بزند و به‌صورت یک‌جانبه توافق را تمدید کند و به رفع تحریم‌ها ادامه دهد، که تاکنون میلیاردها دلار به ایران کمک اقتصادی کرده است».

نماینده جمهوری‌خواه از فلوریدا، در این بیانیه شدیداللحن چنین ادامه می‌دهد: «از زمان اعمال برنامه مشترک اقدام، ایران به تولید آب سنگین در اراک برای تولید پلوتونیوم قابل مصرف برای ساختن بمب ادامه داده است؛  به بازرسان آژانس اجازه بازرسی از پارچین را نداده است؛ به‌هنگام ارسال راکت برای حماس گیر افتاده است؛ گفته است که می‌خواهد ظرفیت موشک‌های بالستیکش را تا 2015 بالا ببرد؛ و برای کمک به رژیم سوریه به آن کشور نفت فرستاده است. کنگره باید آنچه را دولت نخواست انجام دهد، به کار بندد. ما باید تحریم‌ها را افزایش دهیم و  از دسترسی ایران به ظرفیت و تأسیس زیربنا برای غنی‌سازی اورانیوم و ساختن بمب جلوگیری کنیم ».

انتهای پیام/.*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت