توقیف "خودروسازان" در پارکینگ پاستور

توقیف "خودروسازان" در پارکینگ پاستور

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان، این گزارش را برای بررسی‌های بیشتر به قوه قضائیه فرستادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دویست‌‌وبیست‌‌ونهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به‌‌ریاست حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور 207 تن از وکلای ملت برگزار شد.

جلسه علنی صبح امروز مجلس  به دلیل مرثیه‌سرایی توسط یکی از مداحان اهل بیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع) با کمی تأخیر آغاز شد.

پیش از قرائت قرآن کریم، محمدحسین فرهنگی منشی هیئت رئیسه دستور کار امروز مجلس را بدین شرح اعلام کرد: ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکت‌های خودروساز، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بیمه‌گران و اتکایی‌گران خطرهای تجاری و غیرتجاری در کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی و موسسه تضمین اعتبارات صادراتی و سرمایه‌گذاری عربی و تصویب اساسنامه، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 1387، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح الحاق یک بند به ماده 2 قانون تشکیل شورای عالی اشتغال.

**ملت ایران کنار مردم مظلوم غزه می‌ماند

در ادامه آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق پیش از دستور با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به غزه اظهار داشت: غزه امروز نماد توحش دنیای مدرن و مدعیان دفاع از حقوق بشر و نماد اقتدار و ایستادگی برآمده از ایمان در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، دنیای مستکبر و فرزند نامشروع آنان، رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: فرزندان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) با زبان روزه به مصاف ستمگران، کودک‌کشان و جنایتکاران صهیونیست مورد حمایت آمریکا و نظام سلطه رفتند.

نایب‌رئیس اول مجلس با اشاره به آمار کشته‌شدگان در غزه افزود: با کشته شدن بیش از 350 انسان مظلوم و جراحت بیش از 2000 نفر از غیرنظامیان منطقه نماد مظلومیت انسان‌هایی است که زیر چکمه‌های خونین نظام سلطه استخوان‌های‌شان خرد می‌شود و متأسفانه دنیای عرب و مجامع بین‌المللی در برابر این جنایت بزرگ، خاموش و ساکت هستند و از آن حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابوتربی‌فرد تأکید کرد: ملت مسلمان ایران با الهام از بنیان‌گذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و رهنمودهای حیات‌بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی با همه توان کنار ملت مظلوم غزه، این مدافعان مؤمن و سلحشور از حریم اسلام و مسلمین هستند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حمایت کامل از حرمت عزت‌بخش و اقتدارآفرین فرزندان رمضان، سلحشوران غزه در انتظار شکست مفتضحانه دیگر رژیم صهیونیستی و پیروزی فرزندان برومند اسلام است.

وی در ابتدای سخنان خود با یادآوری شهادت امام علی(ع) گفت: دیدگان را توان نگاه به کرامت علم و دانش تو نیست که فرمودی: «اگر به قطره‌ای از دریای مواج علم و دانش خویش اشاره کنم، همانند ریسمانی که در قلب چاهی عمیق بر خویش می‌لرزد اضطراب سراسر وجود و هستی شما را فرا خواهد گرفت».

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: ای گنجینه علم الهی که تنها زبان توئی، زبان محمد(ص) در کام؛ تو برترین گوهر عالم هستی و شایسته‌ترین انسان برای مدیریت، تربیت و هدایت انسان هستی؛ ای معلم تاریخ و ای پرفروغ‌ترین ستاره و بلندپروازترین انسان، این سخن توست: «از قله بلند دانش و حکمتم، سیل معارف و جویبارهای دانش جاری است و هیچ پرنده بلندپروازی را توان فرود بر بلندای خرد و معرفتم نیست».

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه گفت: دری که تو در باغ اندیشه‌ها گشوده‌ای هزار بار خیبری‌تر است؛ مرحبا به بازوان اندیشه و کردار تو. ای تواناترین دست تاریخ که شمشیرت سجیل را می‌شکافت.

وی افزود: فرزندان سلحشور روح خدا و دلیرمردان دفاع مقدس، بازوان قدرتمند علی زمان و شاگردان مدرسه شجاعت و شهادت، شیفتگان کلام رسای تو هستند؛ ای تنها ترجمه صبر که صبر را به ستوه آوردی، کلام تو روح را باور می‌کند. تو به امت اندیشیدی و برای وحدت سکوت کردی و فریاد برآوردی.

نایب‌رئیس اول مجلس ادامه داد: ای علی(ع)، تمام دغدغه تو انسان بود و انسان زیستن و عدالت بود و به عدالت ایستادن؛ هیچ ستاره‌ای نیست که وامدار نگاه تو نباشد. چاه از آن زمان که تو در آن گریستی، جوشان است. چگونه شمشیر زهرآگین پیشانی تو، این کتاب خداوند را از هم می‌گشاید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان با بیان "برای تو با چشم همه محرومان می‌گرییم" یادآور شد: شگرفی تو عقل را دیوانه می‌کند، آیا خدا نیز در تو به‌شگرفی نمی‌نگرد؟ خجسته باد نام خداوند که نیکوترین آفریدگارانی و نام تو علی(ع) که نیکوترین آفریدگانی.

**وظایف و اختیارات کمیسیون احزاب تعیین شد

در ابتدای جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس رسیدگی به طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را در دستور کار قرار دادند و موادی از آن را به تصویب رساندند.

وکلای ملت در این باره، ماده 11 این طرح را که به وظایف و اختیارات کمیسیون احزاب می‌پردازد، بررسی و تصویب کردند. این وظایف به شرح ذیل است:

1- بررسی شرایط متقاضیان تاسیس حزب، اعضای شورای مرکزی، دبیر کل، بازرسان و مسئولان شعب استانی و ثبت و صدور مجوز اولیه تاسیس

2- احراز شرایط موضوع احراز شرایط پروانه فعالیت نهایی احزاب و صدور پروانه فعالیت نهایی حزب

3- رسیدگی به تایید مرامنامه و اساسنامه و تغییرات احتمالی در آنها و اتخاذ تصمیم بر اساس این قانون

4- نظارت بر انتخاب شورای مرکزی احزاب و نیز کنگره‌های حزبی آنها طبق ماده 9 این قانون

5- بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد تخلفات موضوع موارد تخلف احزاب

6- بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص درخواست برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها

7- بررسی گزارش‌های مالی و عملکرد سالانه احزاب

8- اتخاذ تصمیم در مورد میزان پرداخت کمک به احزاب در چارچوب قوانین و مقررات جاری

9- رسیدگی به گزارشات اشخاص حقیقی و حقوقی از احزاب در چارچوب این قانون

10- توقیف پروانه فعالیت احزاب و معرفی آنها به دادگاه ذی‌صلاح جهت انحلال طبق مواد 19 و 20 این قانون

این ماده با 156 رای موافق، 4 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

بهارستان‌نشینان همچنین در ماده 12 طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، مرجع رسیدگی به شکایات احزاب از تصمیمات و اقدامات کمیسیون موضوع ماده 10 این قانون را دیوان عدالت اداری تعیین کردند.

این ماده نیز با 151 رای موافق، 8 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

** طرح فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی برای 3 ماه مسکوت ماند

در جریان بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نمایندگان مجلس با تقاضای مسکوت ماندن این طرح برای مدت 3 ماه موافقت کردند.

پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح بر اساس ماده 195 آیین‌نامه داخلی مجلس مطرح شد و بهارستان‌نشینان با 132 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با این تقاضا موافقت کردند.

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس به‌عنوان پیشنهاد دهنده مسکوت ماندن طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی طی سخنانی گفت: مواردی که در چند روز گذشته که طرح مذکور را مورد بررسی قرار می‌دادیم، در خصوص ایرادات این طرح مطرح شد، لزوم مسکوت ماندن این طرح را نشان می‌دهد.

وی با توجه به لزوم اهمیت احزاب در کشور گفت: رویکردهای جمهوری اسلامی ایران به نظام پارلمانی کشور و فعالیت احزاب یکی از دلایل مهم اهمیت این طرح است. بنابراین باید این طرح با دقت بالایی مورد بررسی قرار گرفته تصویب شود اما تقاضاهای متعددی که برای حذف بندهایی از این طرح مطرح شد و یا ایرادات زیادی که نمایندگان به برخی از مواد آن وارد دانستند و ارجاعات بسیاری که به کمیسیون شوراها داده شد، نشان می‌دهد این طرح از پختگی لازم برخوردار نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از مواد این طرح تعارضاتی با قانون اساسی دارد و همچنین در بررسی این طرح در کمیسیون شوراها، نظرات برخی ارگان‌ها مانند مرکز پژوهش‌ها یا احزاب سیاسی کشور گرفته نشده است. همچنین دولت نیز در این زمینه لایحه‌ای در دست تنظیم دارد که اگر دست نگه داریم تا آن لایحه هم به مجلس  ارائه شود و مواد آن هم در این طرح لحاظ شود، به پختگی این طرح کمک می‌کند.

نوری با بیان اینکه تا نخستین انتخابات پیشِ‌رو بیشتر از یک سال زمان مانده است، گفت: ما عجله‌ای برای بررسی و تصویب این طرح نداریم و لازم است تا با دقت نظر بالایی، این طرح را تصویب کنیم تا کار جامع و خوبی صورت بگیرد.

همچنین، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به‌عنوان مخالف مسکوت ماندن این طرح گفت: طرح فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در مجلس هشتم و پس از آن در دو سال ابتدایی مجلس نهم مورد بررسی قرار گرفته است لذا بررسی دقیقی روی آن انجام شده و همچنین در جریان بررسی آن، نمایندگان احزاب و بسیاری از ارگان‌های مسئول روی این طرح کار کرده‌اند و نظر کارشناسی داده‌اند لذا لزومی ندارد تا این طرح به کمیسیون برگردد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان مسکوت ماندن این طرح، با ارجاع آن به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و مسکوت ماندنش به‌مدت 3 ماه موافقت کردند.

بر اساس اعلام حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس، کمیسیون شوراها موظف است پس از 3 ماه گزارش نهایی خود را در مورد این طرح به صحن پارلمان ارائه دهد.

**نطق 31 دقیقه‌ای ناطقان میان دستور

مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه اسامی ناطقان میان دستور امروز مجلس را قرائت کرد؛ براین اساس محمدعلی عبدالله‌زاده نماینده مردم فردوس، رضا آشتیانی‌عراق نماینده مردم قم، علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران و نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناطقان امروز سخنرانی کردند.

**آشتیانی: حق مداران عالم در روز قدس ندای مظلومیت مردم روزه دار غزه را فریاد بزنند

حجت‌الاسلام رضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: بار دیگر رژیم سفاک صهیونیستی در تجاوزی وحشیانه و ظالمانه اقدام به تجاوز و کشتار بی‌رحمانه و ناجوانمردانه مردم بی پناه و بی گناه غزه کرد و زخمی دیگر بر پاره تن جهان اسلام نشاند؛ جای تأسف دارد که در این ظلم عظیم مجامع بین المللی و سران کشورهای غربی و غول رسانه ای آنها به ویژه بی بی سی سکوت کرده‌اند.  کشورهای عربی به جای محکومیت اقدامات ددمنشانه رژیم متجاوز و جنگ طلب صهیونیستی، از او حمایت می‌کنند و جای ظالم و مظلوم را تغییر داده‌اند.

وی تاکید کرد: جا دارد همه مسلمانان و حق مداران عالم در روز قدس به پا خیزند و امسال، هرچه با شکوه‌تر از سال‌های قبل، ندای مردم مظلوم و روزه دار غزه را فریاد بزنند و مدعیان به اصطلاح حقوق بشر را به محاکمه بکشانند.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه، "انحراف افکار عمومی از اتفاقات عراق و موفقیت مردم سوریه در انتخابات با نتیجه غیر قابل قبول برای اسرائیل و غرب" را از دلایل این هجوم ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام آشتیانی با اشاره به تحرکات گروهک تروریستی داعش در عراق، گفت: تحرکات داعش در عراق نشأت گرفته از نتایج انتخابات سوریه و انتقام از پیروزی مقاومت در این انتخابات است؛ هدف آنها از این یورش ایجاد فتنه‌ای مذهبی در عراق و منطقه خاورمیانه است. ناکامی داعش در سوریه و نتایج انتخابات عراق و سوریه موجب جری‌تر شدن این گروه تروریستی شده است که انشاءالله به توفیق الهی این فتنه توسط مردم مومن عراق، مرجعیت شیعه و پارلمان عراق و با انتخاب هرچه سریعتر رئیس جمهور و نخست وزیر مرتفع خواهد شد.

وی گفت: عراق بعد از انتخابات پارلمانی اخیر، برای سروسامان دادن به مسائل اصلی مانند اقتصاد و امنیت، نیاز به آرامش دارد. لذا یکی دیگر از دلایل تحرکات اخیر داعش و بعثی‌ها را می‌توان هدف گرفتن این نیاز، یعنی ثبات و تأثیر گذاری در روند تصمیم سازی پارلمان و ایجاد فتنه و نزاع در عراق بعد از پیروزی در انتخابات برشمرد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به برنامه امریکا برای کشور عراق تأکید کرد: برنامه دراز مدت آمریکا، تجزیه عراق به سه کشور و تغییر در جغرافیای سیاسی خاورمیانه و منطقه است.  امروز منطقه و جهان به گفته رهبر معظم انقلاب، در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است که به فضل الهی و بیداری و هوشیاری مسلمانان منطقه این نقشه هم خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام آشتیانی ضمن بیان درخواست‌های خود از دولت یازدهم اظهار داشت: از دولت درخواست می‌کنم نگرانی مورد نظر رهبری و مراجع عظام در امور مختلف از جمله امور فرهنگی را جدی بگیرند؛ مقصود از فرهنگ همان تعبیر رهبری است که می‌فرمایند فرهنگ یعنی فرهنگی انقلابی و اسلامی و ایجاد حرکت فرهنگی بر مبنای اسلام و ارزشهای اسلامی.

وی ادامه داد: با این تعبیر مقام معظم رهبری، مشخص می‌شود که دولت مردان نه تنها در حل امور دنیوی مردم مسئول هستند، بلکه باید نگران آخرت مردم نیز باشند و بستر جامعه را برای این امر آماده سازند. لذا باید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم که آن عین اعتدال است؛ برکناری مسئولان مومن خلاف اعتدال است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مسئله مذاکرات هسته‌ای یکی از مسائل مهم فعلی است که انشاءالله با رعایت خطوط قرمز مشخص شده توسط رهبری، ضمن ادامه بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای، منافع ملی نیز تضمین شود و اینجانب به نوبه خود از زحمات تیم مذاکره کننده تشکر می‌کنم. ولی معتقدم نباید پیشرفت کشور را به مذاکرات پیوند زد و باید فارغ از مذاکرات امور کشور را پیش برد و معطل نتیجه نشویم که اگر اینگونه شود، متضرر می‌شویم.

"رونق اقتصادی فقط با لبخند رضایت غربی‌ها حاصل نمی‌شود، بلکه با فعال کردن ظرفیت‌های درونی کشور حاصل می‌شود و با عزم ملی و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و رسیدگی و فعال کردن بخش کشاورزی و با مبارزه حقیقی با مفاسد اقتصادی محقق خواهد شد."

حجت الاسلام آشتیانی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم سالیانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و به عنوان چهارراه مواصلاتی کشور محل عبور و مرور 17 استان به صورت دائم است و اکثر ساکنان آن مهاجران و طلاب از سراسر کشور و جهان هستند. نبود بیمارستان تأمین اجتماعی یکی از مشکلات قم در گذشته بود که با راه اندازی بیمارستان امام رضا(ع) مشکلات بیمه شدگان قمی و شهرهای اطراف حل شد، ولی با توجه به نیاز منطقه از ریاست تأمین اجتماعی درخواست می‌کنم هرچه سریعتر نسبت به عملیاتی کردن افزایش تخت فعال در این بیمارستان اقدام کند.

**قاضی‌پور: تفحص مجلس از خودروسازی‌ها نشان داد که قیمت خودرو باید 30 درصد کاهش یابد

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در نطق میان‌دستور در نشست علنی امروز خانه ملت ضمن تسیلت به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع)، گفت: همه ما در راه پیروی از این امام بزرگوار از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و رهنمودهای امیرالمؤمنین در این زمان به ما نشان می‌دهد که از ولی‌فقیه خود پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم ملت ایران در روز قدس با تمام قدرت برای دفاع از مردم بی دفاع غزه در راهپیمایی روز قدس حضور یابند، افزود: اگر کشورهای اسلامی دعوت امام خمینی(ره) را اجابت می‌کردند، امروز از رژیم اشغالگر قدس اثری باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس از نیروهایی مسلح، اطلاعاتی و امنیتی تشکر کرد و گفت: کسانی که شب و روز برای حفظ امنیت مرزها و شهرها تلاش می‌کنند، قابل تقدیراند.

قاضی‌پور در ادامه به حضور جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در نشست غیر علنی هفته گذشته مجلس اشاره و تأکید کرد: وی با صحبت‌هایش تمام قوانین مجلس را زیر سئوال برد و ادعا می‌کرد که قوانین قابلیت اجرایی ندارند که باید نمایندگان به این نکته توجه کنند.

وی همچنین خواستار رسیدگی به استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی، استخدام ناظران گندم، تبدیل وضعیت مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، تبدیل وضعیت استخدامی بازرسان صنعت و معدن و جذب افرادی که در آزمون‌های استخدامی وزارت کشور و وزارت نفت پذیرفته شده‌اند در دولت شد و افزود: صحبت‌های وسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در نشست غیر علنی مجلس در هفته گذشته نشان از بی قانونی وی و رئیس‌جمهور که فرمانده‌اش است دارد و این‌ها هم مانند دولت قبل فوق قانون شده‌اند، زیرا قانون فقط باید با قانون لغو شود. قانون هرچقدر بد باشد از بی قانونی روحانی بهتر است.

نماینده مردم ارومیه در ادامه خطاب به وزرای ارتباطات، تعاون و رئیس‌جمهور، گفت: سؤال بنده این است که چرا از حقوق کارگزارن مخابرات دفاع نمی‌کنید؟ چرا نسبت به اجرای ماده 10 قانون کار مصوبه مجلس در خصوص اعطای شرایط ویژه به مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران اقدام نمی‌کنید؟ چرا مانع از افطاری‌های گران‌قیمت دولت، شرکت‌های دولتی و شبه دولتی که از بیت‌المال هزینه می‌کنند، نمی شوید. هزینه کردن این پول‌ها با این روش‌ها حرام است.

قاضی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت اجازه ندهد آلومینیوم المهدی با این وضعیت واگذار شود، زیرا با آنکع نرخ ارز کاهش یافته و به گفته رئیس‌جمهور تورم هم تا این میزان کاهش یافته است، قیمت خودرو مجددا افزایش یافته است، در حالی که تحقیق و تفحص مجلس نشان می‌دهد قیمت خودروها باید 30 درصد کاهش یابد.

** قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودروسازی

در ادامه جلسه علنی امروز، گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنایع خودروسازی ایران قرائت شد. برای مشاهده متن این گزارش اختصاصی اینجا کلیک کنید.

**ارسال گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی به قوه قضائیه

علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان پس از قرائت این گزارش، با تشکر از زحمات هیئت تحقیق و تفحص اظهار داشت: بنده در جریان زحمات این عزیزان هستم و می‌دانم که با دقتی ویژه‌ روی این موضوع کار کرده‌اند. همچنین از کمیسیون صنایع و معادن تشکر می‌کنم که در این زمینه زحمات زیادی کشیدند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودروسازی همراه با ضمائم آن را به قوه قضائیه ارسال می‌کنیم تا مواردی که لازم است پیگیری شود، از سوی قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گیرد. همچنین کمیسیون هم باید برخی از موارد آن را مورد بررسی ویژه قرار دهد.

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان با اشاره به راهکارهای ارائه شده در این گزارش گفت: در این گزراش راهکارهایی مطرح شده که وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه‌های مربوطه این راهکارها را بررسی کنند و برای صنعت خودروسازی به کار گیرند، چرا که صنعت خودروسازی یک صنعت مادر است و این راهکارها می‌تواند در بهبود شرایط آن استفاده شود.

پس از آن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای جمعی از وکلای ملت برای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور را مورد بررسی قرار دادند.

**پورابراهیمی:‌ مجلس از روند بررسی پرونده بیمه ایران اطلاعی ندارد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از متقاضیان انجام این تحقیق و تفحص طی سخنانی اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای "پرتفوی"* سرمایه گذاری دارند که اگر گزارشی از آن گرفته شود، نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: گزارشات موجود نشان می‌دهد که عملکرد این شرکت‌ها و "پرتفوی" سرمایه گذاری آن و وخدماتی که ارائه می‌دهند اجتناب ناپذیر است و همچنین ناکارآمدی‌هایی در این زمینه وجود دارد که مردم در جریان آن قرار گیرند.

نماینده مردم کرمان افزود: حدود 25 درصد از عملیات اجرایی در ساختار بیمه‌های بازرگانی توسط بیمه مرکزی انجام می‌شود درحالی که بیمه مرکزی ناظر است و نباید در عملیات اجرایی دخالت کند.

پورابراهیمی با اشاره به تخلفات مالی در بیمه ایران خاطرنشان کرد: در سال گذشته شکایتی از بیمه ایران انجام شد که مجلس این موضوع را پیگیری می‌کرد  و این تخلفات در قوه قضاییه در حال رسیدگی است، اما هنوز نمایندگان مجلس در جریان این گزارش نیستند و جای سوال است که چرا وکلای ملت نباید در جریان تخلفات بیمه ایران و خیابان فاطمی قرار گیرند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه صنعت بیمه به دلیل ابهام در عملکردها مورد نقد نمایندگان مجلس است، گفت: صنعت بیمه کشور به دلیل عدم شفافیت در عملکرد و ابهام در سرمایه گذاری‌ها در بازار سرمایه سوالات فراوانی را در اذهان عمومی ایجاد کرد و نمایندگان مجلس نیز از هیچ کدام از این سرمایه گذاری‌ها اطلاع ندارند. بنابراین این عدم شفافیت باید مورد بررسی قرار گیرد و دلایل آن روشن شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر هیچ کدام از ما از نرخ بازده سرمایه‌گذاری اطلاعی نداریم همچنین به دلیل عدم شفافیت و مشکلات موجود امروز هزینه ناکارآمدی در بخش بیمه را مردم باید بپردازند.

پورابراهیمی با بیان اینکه عدم نظارت بیمه مرکزی امروز یکی از چالش‌های ما است، انجام تحقیق و تفحص از بیمه ایران را کمک به روشن کردن ابهامات موجود و کارآمدی بخش بیمه توصیف کرد.

**تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور تصویب شد

وکلای ملت پس از استماع سخنان تقاضاکننده این تحقیق و تفحص، در نهایت با 169 رای موافق، 13 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن علنی با انجام تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور موافقت کردند.

بر اساس گزارش اعلام شده از کمیسیون اقتصادی مجلس، سوال اصلی تحقیق و تفحص درباره چگونگی وضعیت مالی و نظارتی صنعت بیمه کشور است. همچنین چگونگی وضعیت صورتهای مالی شرکت‌های بیمه دولتی و غیردولتی در جهت رعایت قوانین بیمه، رعایت ضوابط و مقررات بیمه مرکزی جهت نظارت بر بیمه‌های دولتی و خصوصی و عدم ارائه گزارش مرتبط با تخلفات مالی در بیمه ایران از جمله محورهای فرعی تحقیق و تفحص است که هیئت تحقیق و تفحص باید در جریان بررسی‌های خود به این سوالات پاسخ دهند.

به گزارش تسنیم، تقاضای تعدادی از نماینگان برای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور در جلسه سوم آذر سال گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید و بر اساس ماده 214 آیین‌نامه داخلی پارلمان امروز در دستور کار صحن قرار گرفت.

**ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان بازرسی رفع شد

در ادامه ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت و نمایندگان مجلس این ایرادات را اصلاح و تصویب کردند.

نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان تبصره الحاقی به ماده یک این طرح را اصلاح کردند و برهمین اساس نظارت و بازرسی از نظر قانون تشکیل سازمان بازرشی کشور عبارت است از مجموعه فعالیت‌های مستمر و منظم هدفدار به منظور جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره مراحل این و بعد از اقدامات دستگاه‌های مشمول ماده 2 این قانون، تجزیه و تحلیل آنها، تطبیق عملکرد دستگاه‌ها با اهداف و تکالیف قانونی و ارائه پیشنهادهای مناسب در جهت حسن جریان امور.

سازمان بازرسی همچنین می‌تواند قبل از اقدامات دستگاه‌های مذکور نیز اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند.

وکلای ملت همچنین در بند (هـ) الحاقی به ماده 7 این قانون جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند در مواردی که گزارش بازرسی متضمن اعلام تخلف اداری مدیران کل ادارات و مقامات بالاتر تا سطح وزرا و هم‌طراز آنان است که مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان هستند، سازمان گزارش را برای رسیدگی به هیئت تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری ارسال و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند. در خصوص پرونده‌های مطروحه در رابطه با مقامات فوق، هیئت رسیدگی بدوی و تجدیدنظر مزبور با عضویت یک نفر از قضات منصوب رئیس قوه قضائیه تشکیل می‌شود و خارج از نوبت طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری به موضوع رسیدگی می‌کند.

بهارستان‌نشینان در تبصره یک ماده 6 این طرح نیز جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند تخلف از تکلیف مندرج در این ماده در خصوص عدم همکاری در ارائه اسناد و مدارک موردنیاز موجب حبس از 3 ماه و یک روز تا 6 ماه یا انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی از 3 ماه تا یک سال خواهد بود.

نمایندگان  تبصره الحاقی به ماده 10 طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را نیز جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند که برهمین اساس در این تبصره آمده است: در مواردی که پنشنهادهای سازمان برای جلوگیری از وقوع جرم، تکرار تخلف و یا سوء جریان امور باشد و مسئول مربوطه بدون عذر موجه از انجام آن استنکاح کند و یا رسیدگی و احراز در دادگاه صالح مشمول مجازات مقرر در تبصره یک ماده 8 این قانون است.

وکلای ملت همچنین بند ج ماده 11 طرح مذکور را نیز به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح و مصوب کردند و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و هرگونه ابزار مناسب دیگر بر عملکرد شوراها و کمیسیون‌های مالی، معاملاتی و اعتباری دستگاه‌های مشمول بازرسی و انجام مناقصات و مزایده‌ها نظاره کنند.

**استاندار کرمانشاه به نماینده ولی‌فقیه و رای مردم توهین کرده است

پس از آن، تذکرات شفاهی نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح شد.

محمدابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر شفاهی به وزیر کشور اظهار داشت: همانگونه که در نطق‌ها و تذکرات قبلی به استحضار رسیده است، استان کرمانشاه به دلیل مرزی بودن و همسایگی با کشور عراق و شرایط خاص مذهبی اجتماعی و همچنین مشکلاتی مانند بیکاری و فقر نیازمند آرامش، تلاش و مدیریت جهادی مسئولان رده‌های مختلف است درحالی‌که این گونه نیست.

وی ادامه داد: به طور نمونه استاندار و معاون سیاسی استاندار کرمانشاه در جلسه معارفه پنجشنبه گذشته سه نفر از مسئولان سیاسی حوزه انتخابیه بنده، شامل فرماندار، معاون فرماندار، و یک نفر از دو بخشدار حضور داشت و خودش جلسه را به تشنج کشاند.

نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: استاندار با وجود اینکه در مراسم معارفه فرماندار سنقر که فردی بومی و تأیید وزارت کشور و معاونان است در نوبت خود صحبت کرده بود، بعد از سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و بنده که در خصوص رعایت خطوط قرمز نظام و عدم نصب فتنه‌گران در مراسم اداری و سیاسی این استان که امروزه امری عادی شده است، ناگهان برافروخته شد و مجدداً به طور غیرمعمول شروع به صحبت کرد و نسبت به نماینده محترم ولی‌فقیه در استان که روحانی انقلابی و برجسته است، اهانت کرد.

محبی ادامه داد: استاندار در ادامه صحبت‌های خود در این جلسه تمام کسانی که مانع اجرای این ابلاغ شدند را به ظلم متهم کرد و همچنین دولت‌های نهم ودهم را به هرج و مرج، انحراف و نامحرم بودن متهم و از بلندگوی رسمی دولت مورد اهانت قرار داد.

وی یادآور شد: آقای وزیر کشور، اولاً اتهام به ظلم و توهین به شأن روحانیت و امام جمعه، ثانیا برفرض دفاع از مومن، اتهام به مومنان دیگر، ثالثا رفتارهای خارج از عرف اداری و اخلاقی و رابعاً توهین آشکار به دولت‌های برخواسته از ر‌أی مردم و تنفیذ رهبری، یک هشدار است. جناب وزیر کشور با استانداری که در کرمانشاه منصوب کرده‌اید باید به داد این استان برسید و چاره‌اندیشی کنید.

**یوسفیان: اگر هیئت رئیسه تمام استیضاح‌ها را اعلام وصول می‌کرد، دولت در مرحله سقوط بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن روز قدس اظهار داشت: ما در آستانه روز قدس هستیم و همه می‌بینند که در فلسطین چه می‌گذرد؛ با هیچ معیار بشری نمی‌گنجد که این طور با ملتی برخورد کنند، آن هم در فضای انسان دوستی تلفن بزنند که ما می‌خواهیم خانه شما را منفجر کنیم و بعد خانه را منفجر کنند. امیدواریم خداوند به داد این ملت برسد.

وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در گذشته واردات برنج در این موقع سال معمولا ممنوع بود ولی خبر رسیده است که در فصل برداشت برنج، واردات ادامه دارد لذا از وزیر جهاد کشاورزی درخواست رسیدگی به این موضوع را دارم.

نماینده مردم آمل در مجلس در تذکری به وزیر نیرو افزود: ما در آمل و لاریجان مشکل جدی آب داریم و وزارت نیرو کمتر به این موضوع توجه می‌کند؛ ما اعتقاد نداریم که باید استیضاح ها را زیاد کرد چرا که مقام معظم رهبری صراحتا فرمودند من با تمام امکاناتم از این دولت حمایت می‌کنم، لذا اگر هیئت رئیسه مجلس تمام استیضاح ها را اعلام وصول می‌کرد، دولت در مرحله سقوط بود چون هم اکنون 8 استیضاح در هیئت رئیسه مجلس وجود دارد و سه تا چهار استیضاح هم در راه است. ما از دولت انتظار داریم که اگر رئیس جمهور از وزیری می پرسد که فلان نماینده چه می‌گوید، او نگوید که خواسته خلاف قانون دارد بلکه باید حرف نماینده را بشنوند.

یوسفیان در پایان گفت: بی‌توجهی و بی‌اعتنایی حدی دارد و نباید یکطرفه قضاوت کرد.

در ادامه ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کم آبی در استان حوزه انتخابیه‌اش اظهار داشت: باور نمی‌کنید که مردم گیلان مشکل آب زراعی و آشامیدنی دارند. آقای وزیر نیرو ما خواهش می‌کنیم سدها را هرچه سریعتر احداث کنید.

وی در خصوص مشکلات کشاورزان گفت: چرا باید تولیدکننده‌های ما نگران واردات و توزیع بی‌رویه در فصل برداشت برنج باشند؟

نماینده مردم لاهیجان در مجلس همچنین در خصوص تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی به رئیس جمهور تذکر داد و درباره موضع رکود در کشور گفت: تقاضا این است که دولت پروژه های خود را هرچه سریعتر آزاد کرده و از سایر منابع در این زمینه استفاده کند.

ندیمی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس ‌جمهور؛ بودجه‌ای که پول نیاورد، مشکلی را حل نمی‌کند، تاکنون یک ریال هم به پروژه‌های عمرانی تزریق نشده و این حوزه نیازمند توجه بیشتری است.

وی در پایان با اشاره به تحمیل هزینه اضافی از سوی خودروسازان یادآور شد: خودروسازان 25 درصد هزینه اضافی به مردم تحمیل می‌کنند و قابل قبول نیست که مردم پول منابعی را که خودروسازان قرض گرفته‌اند را هم باید پرداخت کنند.

**حسینی صدر: مگر کی‌روش چه گلی به سرفوتبال ما زده است؟

موید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به مشکلات روستای گوگرد اظهار داشت: روستای گوگرد دو هزارو  500 نفر جمعیت دارد و در معرض رانش زمین است و آب آشامیدنی و جاده ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این روستا در معرض رانش زمین است هر زمان در خواست کمک برای این روستا کردیم پاسخ شنیدیم که می خواهیم روستای جدید بسازیم. آقای وزیر کشور، اگر حتی زلزله 4 ریشتری در این روستا بیاید دو هزار و 500 کشته می‌شوند و خون همه آنها به پای شماست لذا به داد روستایم برسید.

نماینده مردم خوی در مجلس با اشاره به صرف هزینه‌های میلیونی برای کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشور گفت: شنیده‌ شده است که فقط 800 میلیون تومان پول اجاره خانه آقای کارلوس کی روش و سرو برخی اقلام ممنوعه و اعطای امتیازات خاص به این فرد است؛ مگر این آقا چه گلی به سرفوتبال ما زده است؟

در پایان غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی شدید در گرمسار گفت: مشکل خشکسالی شدید استان سمنان و شهرستان گرمسار موجب شده است که دامداران و کشاورزان در تنگنا قرار گیرند؛ انتظار اریم در خصوص تأمین علوفه و فروش دام با توجه به تأکیدات به وزرای جهاد و کشور پاسخ داده شود.

وی همچنین در مورد اجرای طرح متروی تهران، ورامین، گرمسار که ازسال 91 احداث آن آغاز شده است و به جهت مداخله شرکت راه آهن به کندی پیش می‌رود، به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد.

پیش از پایان جلسه علنی امروز، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

**پایان جلسه علنی مجلس/ جلسه بعدی سه‌شنبه

جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با اعلام علی لاریجانی رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان به پایان رسید و وی اعلام کرد که نشست علنی بعدی ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

**بروجردی: به توافق جامع نرسیم، غنی‌سازی 20 درصدی احیا می‌شود

در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تمدید 4 ماهه مذاکرات هسته‌ای بین کشورمان و 1+5، گفت: پیامی که تمدید توافقات وین برای افکار عمومی جهان دارد، این است که طرفین اراده رسیدن به یک توافق نهایی، جامع و گام آخر را دارند، به همین دلیل هم پذیرفتند که مذاکرات به مدت 4 ماه دیگر تمدید شود.

وی افزود: البته تمدید مذاکرات به معنای آن نیست که در این 4 ماه مواضع جمهوری اسلامی ایران تغییر کند، بلکه مواضع ما همان است که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و مبتنی بر موازین و قواعد بین‌المللی و مقررات آژانس است، بنابراین امیدواریم آمریکا در این مدت دست از زیاده‌خواهی برداشته و به گونه‌ای عمل کند که خروجی این 4 ماه، توافق نهایی باشد.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس خاطرنشان کرد: اصرار ایران بر مواضع خود به این دلیل است که این مواضع کف مطالبات ماست و طرف مقابل هم با فشارهای آمریکا به دنبال زیاده‌خواهی های خود است.

"از طریق مقامات ذیربط به آمریکایی‌ها اعلام شده اگر در نهایت به توافق نرسیم، ایران در همه عرصه‌های هسته‌‌ای به گام اول باز می‌گردد، یعنی هم غنی‌سازی 20 درصد احیا و هم رآکتور آب سنگین اراک به سرعت فعال می‌شود، همچنین سانتریفیوژهای نسل جدید ساخته شده و بدون هیچ محدودیتی و با توجه به مقررات NPTو آژانس بین‌المللی هسته‌ای فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه پیدا می‌کند"

بروجردی اضافه کرد: موضوع هسته‌ای یک مسئله مربوط به مجلس یا دولت نیست، بلکه یک هدف ملی است و در شورای عالی امنیت ملی مصوبات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراحل تکاملی را کمیته‌های متعدد کارشناسی مورد بررسی قرار می‌دهند و در نهایت شورای عالی امنیت ملی تصویب می‌کند و به تائید رهبری می‌رسد.

**جلالی: اعلام آمادگی 7 رئیس مجلس برای حضور در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس در حمایت از غزه

کاظم جلالی دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی در دفاع از مردم فلسطین، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز موج جدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: غزه چندین سال است که در محاصره کامل قرار دارد و رژیم صهیونیستی از ارسال امکانات انسانی اعم از غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه به غزه ممانعت می‌کند و اکنون نیز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم غزه آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در اوج گرفتاری‌های چندین ساله مردم مظلوم فلسطین و غزه، دوباره در ماه مبارک رمضان شاهد جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و حمله نظامی به این منطقه هستیم که مردم زیادی که اکثرا کودکان، زنان و افراد سالخورده هستند، به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند که به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی، وضعیت خوبی ندارند.

جلالی با بیان اینکه متاسفانه با سکوت عجیب مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی مواجه هستیم، اظهار داشت: مشاهده می‌کنیم که بسیاری از مقامات دنیا مظلومیت مردم غزه را نادیده گرفته‌اند و از رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کرده‌اند و دردآورتر این است که مجامع کشورهای اسلامی از جمله سازمان تعاون اسلامی نیز در سکوت هستند و مردم مظلوم غزه، در این سکوت مرتب به شهادت می‌رسند و وضعیت بغرنجی را طی می‌کنند.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی تصریح کرد: ما که صدای مظلومیت مردم غزه را می‌شنویم، در این سکوت تعمدی لازم است گام‌هایی را برداریم و با توجه به  اینکه ریاست اتحادیه بین‌المجالس اسلامی برعهده ایران و آقای لاریجانی است، می‌شد در کوتاه‌مدت اجلاس تروئیکا را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه اجلاس تروئیکا متشکل از ایران به عنوان رئیس فعلی، سودان رئیس قبلی و مالی به عنوان رئیس بعدی برگزار می‌شود گفت: آقای لاریجانی در تماس‌های تلفنی که با روسای مجالس این کشورها داشت، موافقت آنها را برای برگزاری اجلاس تروئیکا جلب کرد و همانطور که می‌دانید تروئیکا می‌تواند جلسات باز داشته باشد تا کشورهای دیگر نیز شرکت کنند. بر همین اساس آقای لاریجانی گفت‌وگوهایی را برخی روسای مجالس کشورهای اسلامی داشت تا در این اجلاس شرکت کنند.

جلالی زمان برگزاری اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی در دفاع از فلسطین را روز سه شنبه عنوان کرد و گفت: تاکنون روسای پارلمان‌های مالی، سودان،‌ ترکیه، پاکستان، فلسطین، عراق، سوریه اعلام کرده‌اند که در این اجلاس شرکت می‌کنند و هیئتی از مجلس کشور لبنان نیز در این اجلاس حضور خواهد داشت و ما منتظر کشورهای دیگر هستیم تا خبر حضور خود را اعلام کنند. بر همین اساس از روسای مجالس کشورهای الجزایر، کویت، امارات، عمان، قطر، افغانستان، تونس، عربستان، مالزی و اندونزی نیز دعوت شده است و ما انتظار داریم این کشورها ظرف امروز یا فردا حضور خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه جلسه تروئیکا به ریاست آقای لاریجانی برگزار خواهد شد، گفت: روسای مجالس حاضر درباره وضعیت فعلی مردم مظلوم فلسطین و غزه سخنرانی خواهند کرد و سپس نشست‌های کارشناسی برای تدوین بیانیه پایانی برگزار می‌شود و جلسه اختتامیه با اعلام تصمیمات و قرائت بیانیه پایانی، پایان می‌یابد.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی با بیان اینکه این اجلاس در حافظیه تهران واقع در سعدآباد برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کشورهایی که دعوت شده‌اند با دبیرخانه اتحادیه بین‌المجالس اسلامی تماس‌هایی داشتند و اطلاعات برگزاری این اجلاس را گرفته‌اند، لذا تعداد قطعی حاضران در این اجلاس را فعلا نمی‌توان اعلام کرد.

جلالی با اشاره به پیگیری جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به منظور سفر به غزه اظهار داشت: با توجه به اینکه گذرگاه رفح کاملا بسته شده، سفر به غزه بستگی به همکاری دولت مصر با جهان اسلام و مردم مظلوم غزه دارد، چرا که تنها جایی که امکان ورود به غزه را دارد، گذرگاه رفح از مصر است.

وی همچنین پیگیری‌های دولت درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه را تاکنون، "قوی" توصیف کرد و گفت: آقای روحانی تماس‌هایی را با برخی مقامات در این زمینه داشته و وزارت خارجه نیز موظف شده است که پیگیر اوضاع غزه باشد.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon