عزم ۳ قوه دربرخورد با بدحجابی باید جزم شود

عزم 3 قوه دربرخورد با بدحجابی باید جزم شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، بدحجابی را به عنوان ابزاری علیه نظام توسط گروه‌های ضدانقلاب، دانست.

زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص ارزیابی وضعیت فعلی حجاب و عفاف در کشور و عملکرد گشت ارشاد در این حوزه، اظهار داشت:گشت ارشاد بخشی از وظایف سلبی گسترش حجاب و عفاف را برعهده دارد، این بخش از مسئولیت‌های یک دستگاه در نظام متأسفانه تمام وظایف 26 دستگاه مسئول را تحت تأثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها که نقش تعیین‌کننده ایجابی در امر فرهنگ‌سازی در امر حجاب داشتند نقش خود را در طول دو دهه اخیر انجام ندادند و به خصوص از زمان تصویب این قانون درسال 84 بخشی از وظایف سلبی که وظیفه برخی دستگاه‌ها بود انجام نشد، به طور مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت به جای برخورد با شرکت‌های مدساز تولیدکننده را آزاد گذاشتند که هر نوع سلیقه‌ای را در جامعه مطرح کند و هیچ نظارتی بر تولیدات آنها مثلا تولید مانتوهای خلاف عرف و اخلاق نداشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این امر باعث شد که گشت ارشاد مفید نبوده و مجبور باشد با هنجارشکنان برخورد کند و  اثر منفی و ضدفرهنگی در جامعه ایجاد کند.کار گشت ارشاد در ابتدا فقط برخورد با هنجارشکنانی بود که به صورت  سازمان‌یافته علیه نظام فعالیت می‌کردند و رفتار آنها در حال تبدیل شدن به حرکت عمومی بود که باعث شد با آنها برخورد شود که البته در برخی موارد برخوردهای نامناسبی از سوی مجریان صورت گرفت که قابل دفاع نیست اما ریشه آن را باید در عدم رعایت قانون جست‌وجو کرد.

طبیب‌زاده گفت: گشت ارشاد باید مناسبات و برخوردها را تصحیح کند و فعالیت‌هایش منوط به بخش‌های انتظامی نباشد، بخش‌های ارشادی در آن پررنگ‌تر شود چرا که تنها برخورد انتظامی نمی‌تواند جوابگوی حل معضلات فرهنگی باشد بلکه نهاد متولی نیاز است که سایر دستگاه‌ها را وادار به انجام دادن مسئولیت‌ها کند.

وی درخصوص راهکارهای بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه، تصریح کرد: این مسئله در حال تبدیل شدن به یک مسئله سیاسی ــ امنیتی و ابزاری علیه نظام است، چنانچه در یکی از سایت‌های ضدانقلاب مطالبی درباره کمپین آزادی زنان و کشف حجاب یواشکی مطرح شده بود که در این صورت دیگر غفلت برخی از زنان نیست بلکه توسط گروه‌های ضدانقلاب و به عنوان اعتراض به حکومت دینی محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس، بیان کرد:‌ لازم است در این زمینه عزمی در حد سه قوه جزم شود و خواست مردم متدین به عنوان یک مطالبه از سوی سران قوا دربیاید، اشکال این است که حجاب از بحث سلبی به ایجابی تبدیل شده ودستگاه‌های مسئول اقدامی نمی‌کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon