ممنوعیت ورود متکدیان در فصل برداشت پسته به رفسنجان‌

ممنوعیت ورود متکدیان در فصل برداشت پسته به رفسنجان‌

خبرگزاری تسنیم: فرماندار رفسنجان با اشاره به پیش بینی کاهش برداشت پسته در این شهرستان، گفت: تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از ورود متکدیان و به کارگیری اتباع بیگانه در فصل برداشت پسته به شهرستان رفسنجان اتخاذ شده است.

حمید ملانوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رفسنجان، با بیان اینکه فصل برداشت پسته از اوایل شهریورماه امسال در رفسنجان آغاز می‌شود، اظهار کرد: به کارگیری افاغنه غیرمجاز به هنگام فصل برداشت پسته در رفسنجان ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته  تعداد زیادی از اتباع بیگانه در فصل برداشت پسته در رفسنجان حضور داشتند، افزود: با توجه به حجم بالای برداشت محصول پسته در فاصله زمانی دو ماهه تعداد زیادی کارگر نیاز است که امسال از کارگران این شهرستان و دیگر نقاط استان استفاده می‌شود.

فرماندار شهرستان رفسنجان از نیاز به 490هزار نفر روز کارگر در مدت زمان برداشت محصول پسته در رفسنجان خبرداد و تصریح کرد: امسال برداشت محصول پسته از حدود 88هزار هکتار از باغات زیر کشت این محصول انجام می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت پسته حدود 83 هزار تن باشد که نسبت به سال‌های گذشته کاهش زیادی داشته است.

فرماندار شهرستان رفسنجان علت کاهش پیش‌بینی برداشت پسته امسال را خسارت باغات پسته کشکوئیه این شهرستان دانست و گفت:  به سبب مشکلات جوی و نابسامانی‌های هوایی امسال برداشت پسته از پیش‌بینی 100هزار تنی به 83هزار تن کاهش یافته است.

ملانوری از برگزاری جلسات مختلف با شورای تامین و دیگر نهادهای نظامی و امنیتی شهرستان رفسنجان برای برخورد با ورود اتباع و متکدیان بیگانه در فصل برداشت پسته خبرداد.

وی با اشاره به اینکه در فصل برداشت پسته عده‌ای متکدی از اتباع بیگانه پاکستانی و افاغنه در این شهرستان تکدی‌گری می‌کنند، افزود: مردم به سبب اعتقاداتی که دارند نمی‌خواهند آنان را دست خالی رد کنند در نتیجه مقداری کمی از محصول خود را به این متکدیان می‌دهند.

فرماندار شهرستان رفسنجان بیان کرد: این متکدیان نیز با نگهداری این محصول در شرایط بد بهداشتی سبب آلودگی آن شده و سپس آن را به بازار عرضه می‌کنند.

ملانوری اظهار کرد: خندان کردن پسته‌های دهانه بسته از دیگر اقداماتی است که اتباع بیگانه به ویژه افاغنه انجام داده و بهداشت پسته را به خطر می‌اندازند.

وی گفت: به شدت با حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در این شهرستان مخالف هستیم و کار کردن این افراد در این شهرستان نیز ممنوع است.

ملانوری خاطرنشان کرد: با نهادهای نظامی و انتظامی هماهنگ شده تا مبادی ورودی شهرستان رفسنجان را به شدت کنترل کرده تا از ورود افراد متکدی و کارگران غیرمجاز اتباع بیگانه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon