۱۴۰ روز بدون حتی یک نشست خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی

140 روز بدون حتی یک نشست خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی

خبرگزاری تسنیم: ۱۴۰ روز از شروع مسئولیت ریاست سازمان میراث فرهنگی می‌گذرد اما هنوز رئیس سازمان میراث فرهنگی خود را در معرض سوالات خبرنگاران در نشست خبری مبسوط قرار نداده است که علت آن هم مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دهم بهمن سال 92 بود که پس از کش و قوس‌های فراوان و بده‌‌بستان‌های رسانه‌ای، محمدعلی نجفی، رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعفا داد و به جای وی مسعود سلطانی‌فر، که در کارنامه خود معاونت سازمان تربیت بدنی، معاون اداری و مالی این سازمان و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را داشت از شورای شهر تهران برای ریاست این سازمان فراخوانده شد.

از همان ابتدای این انتخاب، بسیاری از کارشناسان از نداشتن تخصص مرتبط با این حوزه‌ آقای رئیس انتقاد کردند ولی حکم همان بود که اعلام شد و انگار این حوزه قرار نیست رئیسی با تخصص مرتبط به خود ببیند. تفاوت نگاه سلطانی‌فر و نجفی در همان نشست مراسم معارفه مشخص بود به طوری که بیش از یک‌سوم کلماتی که محمدعلی نجفی در سخنرانی‌های خود مطرح می‌کرد موضوع فرهنگ بود و اینکه کمربند فرهنگ است که سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به هم می‌بندد اما در مقابل، بیش از یک‌سوم کلمات سلطانی‌فر بوی اقتصاد و رونق اقتصادی این سه حوزه می‌داد؛ همانگونه که در این 140 روز دیدیم.

اما آنچه مورد نظر است این است که بیش از 4 ماه از مسئولیت وی می‌گذرد و هنوز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که برخی‌ها معتقدند این سازمان می‌تواند جورِ اقتصاد بدون نفت را بکشد یک نشست خبری برگزار نکرده است تا خبرنگاران سوالات مهم خود را در این حوزه از وی بپرسند، هر چند سلطانی‌فر بعد از اتمام برنامه‌های این سازمان در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود اما در بسیاری از مواقع سوالات خبرنگاران بی‌پاسخ باقی می‌ماند و به برخی از خبرنگاران هم فرصت سوال‌کردن نمی‌رسد.

در ابتدای مسئولیت رئیس وقت سازمان علت برگزار نکردن نشست خبری را عدم تسلط کامل وی بر این حوزه اعلام کردند که تقریباً منطقی و قابل قبول بود اما سوال این است که آیا با گذشت 140 روز از مسئولیت وی این آشنایی به حد برگزاری نشست خبری و پاسخ به سوالات خبرنگاران نرسیده است و تا کی خبرنگاران باید منتظر چنین نشستی باشند؟

نکته دیگر این است که برخی از خبرهایی که سلطانی‌فر در سخنرانی‌های خود اعلام می‌کرد را فقط باید از خودش پرسید چرا که برخی از معاونان وی هم از جزئیات موضوعاتی که وی اعلام می‌کرد خبر ندارند؛ نمونه این موضوع را می‌توان در موضوع خصوصی‌سازی در حوزه حفظ، مرمت، احیا و بهره‌برداری از میراث فرهنگی کشور جستجو کرد.

به هرحال امیدواریم هرچه زودتر چنین نشستی برگزار شود و انتظار خبرنگاران این حوزه به پایان برسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon