کری: برای اولین بار برنامه هسته‌ای ایران را به عقب برگرداندیم/ آمریکا بطور کامل از اقدامات اسرائیل حمایت می‌کند

کری: برای اولین بار برنامه هسته‌ای ایران را به عقب برگرداندیم/ آمریکا بطور کامل از اقدامات اسرائیل حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا با نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان غزه گفت که اسرائیل اقداماتی را که در غزه انجام داده با هدف دفاع از خود بوده است و آمریکا بطور کامل از اقدامات اسرائیل حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از فاکس نیوز، جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی با نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در چندین روز گذشته حماس را به نپذیرفتن طرح آتش بس مصر متهم کرد و گفت که حماس به خاطر دشمنی طرح آتش بس را رد کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما خوب می‌دانیم که اسرائیل اقداماتی را که در غزه انجام داده با هدف دفاع از خود بوده است و آمریکا بطور کامل از اسرائیل برای دفاع از خود در قبال حملات موشکی و وجود تونل‌ها حمایت می‌کند.

جان کری در ادامه گفت: جنبش حماس با آتش بس مخالف است و همواره سعی دارد با مانع تراشی جلوی تصمیم آتش بس را بگیرد از این رو موارد نقض آتش بس را ما از حماس شاهد هستیم.

وی افزود: برای توقف جنگ در غزه ما نیازمند توافق آتش بس عادلانه‌ای هستیم که بر اساس طرح پیشنهادی مصر پایه ریزی شده باشد.

جان کری در ادامه تاکید کرد: هم اکنون اسرائیل در محاصره کامل گروه تروریستی حماس است. آتش بس باعث خواهد شد تا جان انسان‌ها مصون باقی بماند و این مساله را حماس باید به درستی درک کند.

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: دولت کنونی آمریکا تنها دولتی است در 10 ساله گذشته که توانست برنامه هسته‌ای ایران را به عقب برگرداند. آنها در حال کاهش غنی‌سازی‌شان برای اولین بار طی یک دهه اخیر هستند و این یک عقب‌گرد محسوب می‌شود.

جان کری در ادامه درباره ایران افزود: تحریم‌ها باعث شد تا ایران تمام کارهای مورد انتظار را انجام دهد.

وی همچنین اعلام کرد که امشب برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی می‌رود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین روسیه را مسئول ساقط شدن هواپیمای مالزیایی بر فراز مناطق شرقی اوکراین دانست.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان