منطقه شکار ممنوع فریمان به یک پارک ملی تبدیل شود

منطقه شکار ممنوع فریمان به یک پارک ملی تبدیل شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه منطقه شکار ممنوع فریمان به یک پارک ملی تبدیل شود گفت: این منطقه استعداد ارتقاء به پارک ملی رادارا بوده و ذخایر ژنتیکی آن قابل تحسین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حمید صالحی صبح امروز در جلسه شورای اداری فریمان که با حضور استاندار، معاونان و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، در سخنانی فریمان را یکی از شهرهای مهم استان در زمینه کشاورزی و صنعت دانست و اظهار کرد: این شهرستان از پتانسیل‌های خوبی در بخش صتعت و کشاورزی برخوردار است و مجموعه حفاظت محیط زیست استان اولویت کاری خود را جهت پیشرفت و توسعه شهرستان قرار داده و آمادگی خود را در این خصوص اعلام می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از نمونه‌های بارز این همکاری، تسهیل در استقرار فاز سوم شهرک صنعتی کاویان و پالایشگاه برشمرد و افزود: یکی از مشکلات مهم و چند ساله محیط زیست شهرستان که با مرتفع سازی آن قابلیت تبدیل به نقطه قوت را داشته و برکات سرشاری برای مردم منطقه دارد را تنوع زیستی بی‌نظیری دانست که در مجموعه‌ای به مساحت 42هزار هکتار تحت عنوان منطقه شکار ممنوع کلیلاق وجود دارد.

صالحی این قابلیت را در استان کم نظیر دانست و اظهار کرد: این منطقه استعداد ارتقاء به پارک ملی رادارا بوده و ذخایر ژنتیکی آن قابل تحسین است.

وی در ادامه از استاندار و مسئولان مربوطه تقاضا کرد به منظور ارتقاء این منطقه همراه‌های لازم و رفع موانع صورت پذیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon