۱۲ رشته جدید به دانشگاه علمی کاربردی گلستان افزوه شد

12 رشته جدید به دانشگاه علمی کاربردی گلستان افزوه شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان گفت: پنج رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی جدید برای سال تحصیلی جدید به رشته های دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ،محمد برزعلی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رشته های جدید شاخه کاردانی مانند  کاردانی فنی ربات، حرفه ای تربیت بدنی شاخه  مربیگری کوه پیمایی و کوهنوردی، خدمات سلامت شاخه دارویاری، عمران- نگهداری و مرمت ساختمان، تربیت بدنی- مربیگری پایه تیراندازی است.

وی افزود: در مقطع کارشناسی نیز رشته هایی مانند  کارشناسی حرفه ای مدیریت پیشگیری و مراقبت بیماری ها، پدافند غیر عامل، مشاوره ژنتیک، مهندسی فناوری ارتباطات و اطلاعاتICT دیتا و مخابرات نوری، پرورش صنعتی گاو و مهندسی فناوری صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی برای نخستین بار در استان گلستان از دانشجویان علاقه مند ثبت نام می کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان با اشاره به راه اندازی مرکز علمی و کاربردی نیروی انتظامی در شهرستان گرگان ،تصریح کرد: مرکز علمی و کاربردی  نیروی انتظامی برای نخستین بار از مهر ماه امسال  در شهرستان گرگان در رشته های پدافند غیر عامل، تیر اندازی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات و ضابط قضایی پذیرش دانشجو دارد.

برزعلی با بیان اینکه هم اکنون 11 هزار و 500 دانشجو در مراکز این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: هم اکنون در استان گلستان 21 مرکز علمی  کاربردی وجود دارد و دانشجویان در 177 رشته آن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این بین تعداد چهار هزار و 188 نفر را  دانشجویان دختر و هفت هزار و 404 نفر را نیز دانشجویان پسر تشکیل می دهند.

برزعلی اظهار کرد: هم اکنون هفت هزار و 582 نفر از دانشجویان  در مقطع کاردانی و چهار هزار و 10 نفر نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود:دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان دارای 107 رشته کاردانی و 70 رشته کاردانی به کارشناسی است.

رئیس دانشگاه جامع  علمی و کاربردی استان گلستان گفت: ثبت نام و پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال جدید تحصیلی از 31 تیر ماه آغاز و تا شش مرداد ماه ادامه دارد.

برزعلی تصریح کرد:  ثبت نام دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در 4 گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر انجام می شود.

وی افزود: این ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام شده و داوطلبان می توانند پس از تهیه  کارت اعتباری از دفاتر پستی سراسر کشور و یا استفاده از کارت های بانکی شبکه شتاب برای مشاهده دفترچه و ثبت نام در مهلت مقرر به پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

برزعلی تصریح کرد: پذیرش دوره های کاردانی پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، بدون کنکور و براساس معدل دیپلم انجام می شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon