۱۰ عملیات شاخص گردان‌های القسام علیه اسرائیل از آغاز عملیات زمینی به غزه

10 عملیات شاخص گردان‌های القسام علیه اسرائیل از آغاز عملیات زمینی به غزه

خبرگزاری تسنیم: گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس با صدور بیانیه ای به تشریح بارزترین عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی علیه غزه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، گردان های القسام در بیانیه ای اعلام کرد که از زمان یورش زمینی محدود ارتش اسرائیل به غزه، توانسته است عملیات قهرمانه بی سابقه ای در تاریخ درگیری با اشغالگران و حتی تاریخ معاصر جنگ ها انجام دهد.

در این بیانیه به بارزترین عملیات های گردان های القسام علیه نیروهای اشغالگر اسرائیلی اشاره شده است که عبارتند از :

1- عملیات فرود چتربازان در پشت پایگاه نظامی صوفا در شرق رفح که صبح روز پنج شنبه ( 17 جولای) توسط یک گروه از نخبگان گردان های القسام انجام شد و طی آن مبارزان این گردان ها خسارت های زیادی به نیروهای دشمن در سطح نظامی و اطلاعاتی وارد آورده و سالم به پایگاه های خود بازگشتند.

2- عملیات کمین در شمال بیت لاهیا که بامداد روز جمعه (18 جولای) انجام شد و در جریان آن تعدادی از نظامیان صهیونیست کشته شدند اما دشمن تنها هلاکت یک نظامی را بر عهده گرفت.

3- عملیات منفجر کردن تانک اسرائیلی که جمعه شب به شرق خان یونس نفوذ کرده بود اما گروهی از مبارزان قسام با قرار دادن بسته های انفجاری در این تانک آن را منفجر کردند و دشمن تنها به زخمی شدن 3 نیروی خود اذعان کرد.

4- عملیات درگیری مستقیم و منفجر کردن بسته های انفجاری در مسیر یک گروه از نظامیان صهیونیست در نزدیکی دانشکده کشاورزی واقع در شمال بیت حانون که روز شنبه(19 جولای) انجام شد و دشمن خسارت های خود را پنهان کرده و تنها زخمی شدن سه نظامی خود را اعلام کرد.

5- عملیات فرود چتربازان در پشت جبهه دشمن در پایگاه نظامی ابو مطیبق واقع در شرق استان مرکزی که صبح روز شنبه (19 جولای) انجام شد و طی آن یگان قسام یک گشتی نظامی اسرائیل را منهدم و 6 تن از سربازان اسرائیلی را به هلاکت رسانده و دو قطعه سلاح ام 16 را به غنیمت گرفتند و 11 مبارز این گردان ها نیز سالم به پایگاه های خود بازگشتند و تنها یکی از مبارزان در این عملیات شهید شد اما دشمن سعی کرد باز هم میزان خسارت های وارده را تکذیب نماید.

6- حمله به خودروهای نظامی اسرائیل در شرق خان یونس که طی آن مبارزان ما از تانک ها و بولدوزرها بالا رفته و آنها را منفجر کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان اسرائیل شد.

7- عملیات فرود چتربازان در پشت جبهه دشمن در منطقه الریان واقع در منطقه صوفا در رفح که شنبه شب توسط یک گروه از نخبگان قسام انجام گرفت و این مبارزان در فاصله یک متر و نیم با یک گروه از نظامیان اسرائیل درگیر شدند و طی آن 5 نظامی دشمن به ضرب گلوله کشته شدند و نیروهای قسام به سلامت به پایگاه خود بازگشتند.

8- اجرای 9 عملیات تک تیراندازی توسط مبارزان گردان های قسام و شلیک ده ها موشک ضد زره و خمپاره به سمت مکان های تجمع نظامیان اسرائیلی که خسارت های سنگینی به سربازان دشمن وارد آمد.

9- درگیری های قهرمانانه مبارزان گردان های القسام در شرق حجر الدیک واقع در مرکز نوار غزه در بامداد روز یکشنبه (20 جولای) که طی آن نظامیان صهیونیست از تیربار، خمپاره و بمب های دست ساز استفاده کرده و با نظامیان صهیونیست به صورت مستقیم درگیر شده و 2 نظامی اسرائیلی را به قتل رساندند.

10- عملیات اخیر مبارزان گردان های القسام در شرق حی التفاح که کابوسی برای ارتش دشمن باقی خواهد ماند و به اذن خداوند یک گروه از مبارزان گردان های القسام در مسیر یک گروه از نظامیان صهیونیست که سعی در پیشروی به شرق حی التفاح در شرق غزه را داشتند، مین گذاری کردند و نظامیان صهیونیست در این میدان مین گرفتار آمدند سپس نیروهای قسام به سمت دو نفربر اسرائیلی حرکت کرده و با بازکردن درهای آن توانستند به سمت سرنشینان آن تیراندازی کنند که در این عملیات نیز 14 نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند و حجم خسارت های وارده به حدی بود که دشمن نتوانست آن را کتمان کند اما چیزی که دشمن به آن اذعان نکرد به اسارت گرفته شدن «شائول ارون» نظامی این رژیم است که هم اکنون در نزد گردان‌های القسام به اسارت گرفته شده است.

انتهای پیام/ر  
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت