پروژه ساماندهی نهر "بیان و تکه" شهرستان نهاوند تکمیل می‌شود

پروژه ساماندهی نهر "بیان و تکه" شهرستان نهاوند تکمیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار نهاوند با اشاره به نقش رسانه ها در انعکاس مشکلات مردم به مسئولان گفت: با پیگیری خبرگزاری تسنیم بعد از گذشت ۴ سال، ۱۵۰ میلیون تومان به نهر سنتی روستاهای بیان و تکه برای تکمیل پروژه بتونی کردن این نهر تخصیص یافت.

امامعلی عبدالملکی در حاشیه مراسم دیدار با مردم روستای تکه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار کرد: نقش رسانه ها در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان بسیار موثر است به طوری که مطرح کردن بعضی از مشکلات و انتقادهای سازنده برای پیشرفت جامعه بسیار مفید است.

وی گفت:  بیش از 4سال است که به علت کمبود بودجه ادامه بتونی کردن پروژه نهر سنتی دو روستای بیان و تکه تعطیل شده بود که با مطرح شدن این مشکلات از طرف  خبرگزاری تسنیم و پیگیری های فرمانداری و بخشداری مرکزی امسال از محل اعتبارات توزیع شده 150 میلیون تومان برای تکمیل این کانال در نظر گرفته شد.

فرماندار نهاوند افزود: برای تکمیل شدن این پروژه که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد چند صد میلیون تومان اعتبار لازم است که در حال حاضر برای راکد نماندن آن 150 میلیون تومان اختصاص یافت.

عبدالملکی اظهار کرد: دو روستای بیان و تکه با بیش از 3هزار نفر جمعیت و نزدیک به 1000 هکتار زمین زراعی و باغ های مرغوب با انواع میوه ها است که نهر آبرسانی این دو روستا یکی از سر شاخه های اصلی رودخانه گاماسیاب است.

وی بیان کرد: بیش از 7کیلومتر طول نهر سنتی بیان و تکه است،که در سال های گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی با صرف اعتباری بالغ بر14 میلیارد ریال حدود 5 کیلومتر از آن بتونی شده و مابقی آن به علت کمبود اعتبار از 4سال پیش تا کنون رها شده بود.

فرماندار نهاوند گفت: پیمانکار این پروژه، امور آب استان است که در چند سال گذشته به علت کمبود اعتبارات نتوانسته به تعهد خود عمل کند و اگر در این چند سال اعتبار کمی هم به این پروژه اختصاص یافت به پیمانکار پرداخت شد.

عبدالملکی افزود: مشکل دیگر کشاورزان و باغداران این دو روستا که بر همیشه از آن شکایت دارند توزیع ناعادلانه آب است که قرار شد به زودی این مشکل نیز با حضور نماینده دو روستا و امور آب شهرستان در دفتر بخشدار مرکزی برطرف شود.

به گزارش تسنیم، در اردیبهشت ماه امسال به دنبال تماس مردمی و تهیه گزارشی توسط خبرنگار تسنیم در مورد مشکلات کشاورزان و باغداران روستاهای بیان و تکه با عنوان مشکل 50 ساله کشاورزان نهاوندی هم‌چنان پا برجاست و با تهیه چندین عکس از محل تعطیلی کانال و ارائه اسناد قدیمی این کانال در 50 سال گذشته نقش مهمی در تصمیم گیری برای تخصیص اعتبار به این پروژه صورت گرفت.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon