قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز دوشنبه ۱۹ سنت کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت نفت برنت روز دوشنبه کاهش یافت، اما به دلیل تمرکز سرمایه گذاران بر افزایش بحران ژئوپلتیک بین مسکو و غرب بر سر سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین، همچنان بالای 107 دلار باقی ماند.
با توجه به اینکه فعلا ریسک اختلال در عرضه نفت روسیه محدود به نظر می رسد، ظاهرا سرمایه گذاران برای ایجاد یک ریسک افزایشی بالاتر نسبت به قیمت نفت تمایل چندانی ندارند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه از وجود مستنداتی قوی در مورد دست داشتن روس ها در سرنگونی هواپیمای ام اچ 17 خطوط هوایی مالزی خبر داد.
اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکنون در مورد افزایش فشارهای بین المللی که می تواند منجر به تشدید تحریم ها علیه این کشور شود، بی تفاوت نشان داده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر، امروز با 19 سنت کاهش به 107 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه آگوست نیز 33 سنت کاهش یافت و به بشکه ای 102 دلار و 80 سنت رسید.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به نظر می رسد که ما شاهد افزایش تحریم های اروپا علیه روسیه خواهیم بود، اما بسته به ماهیت این تحریم ها و به فرض عدم بروز حادثه ای دیگر، این شانس وجود دارد که این ریسک افزایشی در هفته های آینده برطرف شود.»
تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در هفته گذشته، که با سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی بر فراز اوکراین همراه شد، نگرانی های ژئوپلتیک را مجددا افزایش داد و موجب افزایش قیمت جهانی نفت شد.
اما کاهش نگرانی ها در مورد اوضاع عراق و تقاضای فیزیکی ضعیف از سوی پالایشگاه های اروپایی و آسیایی به کاهش بیش از 7 درصدی قیمت نفت از ماه گذشته تاکنون کمک کرده است.
انتهای پیام/ 84

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه