زاد و ولد در خوزستان رو به افزایش است

زاد و ولد در خوزستان رو به افزایش است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: ۵۲ هزار و ۱۲۸ مورد ازدواج در سال ۹۲ در استان صورت گرفته است.

سید سعید سیدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای افزایش جمعیت در استان خوزستان فعالیت‌های مرکز بهداشت خوزستان در مراکز شهری و روستایی طبق برنامه وزارت بهداشت فعال شده است.

وی با بیان اینکه بیکاری مهم‌ترین معضل و آفت ازدیاد جمعیت در کشور و استان خوزستان است تاکید کرد: باید امکانات برای بخش خصوصی و کارآفرینان اعطا شود تا مشکل بیکاری از طریق بخش خصوصی برطرف شود.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان تصریح کرد: آمار بیکاری در استان زیاد است، باید سرمایه گذاران بخش خصوصی و فنی حرفه ایی فعالیت خود را رونق ببخشند و از وجود جوانان فعال و توانمند استان استفاده کنند.

سیدیان با بیان اینکه کشور در یک پنجره طلایی برای زاد و ولد قرار دارد عنوان کرد: باید از فرصت استفاده و جوانان را ترغیب به ازدواج کنیم تا جمعیت کشور افزایش پیدا کند.

وی افزود: 110 هزار و 126 نفر نوزاد در سال گذشته در استان خوزستان متولد شده‌اند، طبق برنامه ریزی صورت گرفت زاد و ولد در استان رو به افزایش است اما این افزایش باید با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: در سال 92، 4 هزار و 832 نفر در مناطق روستایی و 47 هزار و 296 ازدواج در مناطق شهری، استان خوزستان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: باید مسائلی فرهنگی که باعث از بین رفتن بنیان خانواده می‌شود، را آسیب‌شناسی کنیم.

سیدیان گفت: 8 هزار و 700 مورد طلاق در سال 92 در استان خوزستان رخ داده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon